«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه موجب افزایش ابرناکی در استان مرکزی می شود و در روز یکشنبه بیشتر نیمه جنوبی و در روز دوشنبه نیمه شمالی استان را فرا می گیرد.
وی بیان کرد: در این مدت بروز پدیده مه در ساعات شب و صبح در مناطق مه گیر استان مرکزی قابل پیش بینی است و دمای هوا نیز در این ایام نوسان قابل ملاحظه ای ندارد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی خروجی فعلی نقشه های پیش یابی حاکی از شکل گیری یک سامانه قوی بارشی در شرق دریای مدیترانه است که از روز چهارشنبه کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و تا اواسط هفته آینده ماندگار است.
مرادی اظهار داشت: این سامانه از روز پنجشنبه استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد و فعالیت آن تا اواسط هفته بعد تداوم می یابد و در صورت نبود تغییر موجب بارش های قابل ملاحظه ای در این استان و نوار غربی، دامنه های البرز، زاگرس و برخی مناطق جنوب، مرکز و شرق کشور می شود که جزئیات فعالیت آن در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.
وی گفت: ساوه با بیشینه دمای 16 و 9 درهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و اراک با یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
43 و نیم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.