رضا مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل ورزش باد گرم، دمای هوا در برخی از نقاط استان مرکزی به ویژه در اراک و شهرهای غرب، جنوب و جنوب غرب افزایش قابل توجهی داشته است.
وی بیان کرد: دمای اراک در گرمترین ساعات عصر روز گذشته (یکشنبه) به 18 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که در طول 63 سال گذشته در این مدت بی سابقه بوده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: پیش بینی شده دمای نقاط مختلف این استان از امروز (دوشنبه) تا سه روز آینده روند کاهشی داشته باشد.
مرادی عنوان کرد: میزان کاهش دمای روزانه در اراک هفت تا 9 درجه سانتیگراد و در دمای شبانه بین چهار تا 6 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
وی گفت: با عبور امواج کم دامنه از کشور و انتقال رطوبت از فردا (سه شنبه) تا روز پنجشنبه (28 دی ماه) افزایش ابر در آسمان استان مرکزی پیش بینی شده اما انتظار ناپایداری های بارشی نیست.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: دلیجان با کمینه دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و اراک با بیشینه دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون 18 و چهار دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.