رضا مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گزارش ایستگاه های هواشناسی استان مرکزی حاکی از تداوم رگبارهای پراکنده باران و رعد وبرق در برخی از نقاط به ویژه مناطق شمالی استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
وی بیان کرد: بررسی الگوی نقشه های هواشناسی حاکی از تداوم این شرایط در امروز (دوشنبه) است که این ناپایداری ها بیشتر در مناطق شمال استان مرکزی پیش بینی می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد تقویت ناپایداری ها از فردا (سه شنبه) آغاز می شود که موجب افزایش میزان و گستردگی ناپایداری ها تا روز پنجشنبه در استان مرکزی خواهد شد.
مرادی اظهار کرد: بر این اساس فردا (سه شنبه) از ساعات بعد ازظهر آسمان این استان با افزایش رگبار باران و رعد و برق و در برخی از نقاط بارش تگرگ همراه خواهد بود.
وی گفت: بیشترین ناپایداری های استان مرکزی در ساعات بعدازظهر تا اواخر وقت چهارشنبه یا بامداد پنجشنبه هفته جاری پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: با توجه به فرم بارش های رگباری و احتمال تشدید نقطه ای بارش ها، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و دره های کوهستانی و آبگرفتگی معابر شهری در این استان دور از انتظار نیست.
مرادی عنوان کرد: ساوه با بیشینه دمای 24 و 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با پنج و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
وی گفت: میزان بارندگی استان مرکزی در 24 ساعت گذشته در شهرهای آشتیان به سه میلیمتر، اراک سه میلیمتر، تفرش 13 و سه دهم میلیمتر، خنداب 2 و چهار دهم میلیمتر، دلیجان سه دهم میلیمتر، ساوه نیم میلیمتر، غرق آباد 11 و نیم میلیمتر، کمیجان هفت و نیم میلیمتر، محلات سه دهم میلیمتر، فرمهین سه و 9 دهم میلیمتر و در مامونیه به 13 و 6 دهم میلیمتر رسیده است.
199 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 96) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.