رضا مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی حاکی از ناپایداری های همرفتی جوی در امروز (پنجشنبه)و فردا (جمعه) در برخی از نقاط استان مرکزی است.
وی بیان کرد: طبق این نقشه ها در ساعات عصر، رشد ابر، رگبار باران، رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد در استان مرکزی پیش بینی می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: موج جدیدی از بارش ها از روز شنبه هفته آینده وارد کشور می شود که موجب ناپایداری جوی در برخی مناطق کشور از جمله مناطق شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس و البرز و با شدت کمتر برخی مناطق مرکزی کشور خواهد شد.
مرادی عنوان کرد: میزان بارش های 24 ساعت گذشته این استان در شهرهای آشتیان به چهار و یک دهم میلیمتر، اراک هفت و هفت دهم میلیمتر، تفرش هشت و نیم میلیمتر، خنداب 23 و یک دهم میلیمتر، دلیجان 9 و 2 دهم میلیمتر، ساوه پنج و یک دهم میلیمتر، شازند 12 و چهار دهم میلیمتر، غرق آباد 14 و سه دهم میلیمتر، کمیجان 21 و 2 دهم میلیمتر، محلات 11 و هشت دهم میلیمتر، فرمهین هفت و سه دهم میلیمتر و مامونیه 21 و 2 دهم میلیمتر رسید.
وی گفت: ساوه با بیشینه دمای 23 و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و آشتیان با کمینه دمای چهار و چهاردهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
195 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 96) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.