به گزارش ایرنا،‌ قنبر موسی نژاد روز یکشنبه در نشست شورای زکات شهرستان ساوه در دفتر امام جمعه اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور،‌ محرومان و نیازمندان جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و لازم است به نیازهای دیگر آنان از قبیل مسکن،‌ پوشاک و تغذیه اهتمام بیشتری شود.
وی، زکات را حکم شرعی و در اختیار ولی امر مسلیمن برشمرد و افزود: انتطار می رود توسعه زکات به عنوان تکلیف شرعی و قانونی در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد و بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص سرآمد همه دستگاه ها قرار گیرد.
موسی نژاد با تمجید از اجرای طرح شجره طیبه در ساوه، گفت: ظرفیت های بیشتری در این شهرستان وجود دارد که می تواند فرهنگ پرداخت زکات را فراگیر کند.
وی ادامه داد: در توزیع محصول اهدایی از سوی خیران به خصوص باغداران لازم است که به نظر آنها احترام گذاشته شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: اولویت های کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در شرایط کنونی، تخصیص 50 میلیارد ریال برای تامین دارو و درمان بیماران نیازمند و تحت پوشش، اختصاص 40 میلیارد ریال کمک بلاعوض و نیز 50 میلیارد ریال وام علاوه بر بودجه جاری برای کمک به محرومان است.
موسی نژاد گفت: در هفت ماه سال جاری افزون بر 80 میلیارد ریال زکات در استان مرکزی جمع آوری شد و شهرستان ساوه نیز در این بخش، رتبه سوم را دارد.
امام جمعه ساوه نیز گفت: برای فراگیر شدن طرح شجره طیبه باید از همه ظرفیت های تبلیغی در میان باغداران استفاده شود.
حجت الاسلام سید « ابراهیم حسینی» گفت: این اقدام با هدف کمک به محرومان جامعه انجام می شود و ضروری است که افکار عمومی نسبت به این امر آگاه شوند.
وی افزود: هدف اصلی از اجرای طرح شجره طیبه در شهرستان ساوه، جذب مشارکت باغداران و خیران برای کمک به محرومان و نیازمندان است.
رئیس شورای زکات شهرستان ساوه اظهار کرد: طرح شجره طیبه می تواند یک الگوی مناسب برای سایر کشاورزانی که در زمینه تولید محصولاتی از قبیل طالبی، زیتون و پسته در شهرستان ساوه فعالیت دارند،‌ اجرایی شود.
حجت الاسلام حسینی گفت: هرچه نگاه متولیان زکات خالصانه تر باشد، مردم هم استقبال بیشتری خواهند داشت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح شجره طیبه در اوایل امسال تاکنون، محصولات چهار هزار و 280 اصله درخت انار از سوی باغداران به عنوان زکات به کمیته امداد برای توزیع میان نیازمندان اختصاص یافته است.
«عباس محمدی» افزود: این درختان اکنون پلاک گذاری شده اند و محصولات برداشت شده نیز میان نیازمندان توزیع شد.
وی تاکید کرد: در طرح شجره طیبه،‌ کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها محصول و ثمره درختان را میان محرومان و اقشار نیازمند جامعه توزیع می کند.
به گفته این مسئول،‌ باغداران روستاهای یل آباد،‌ دشت لویین،‌ آوه و قردین بیشترین مشارکت را در طرح شجره طیبه شهرستان ساوه داشته اند.
چهار هزار خانوار ساوجی از مجموع 87 هزار خانوار این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.