به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در جمع کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت دهه وقف، افزود: اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیون باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ و رفتار صحیح در بین مردم نهادینه شود.
وی ادامه داد: وقف، سنتی حسنه است که در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و ضمن تأمین روحی و عاطفی انسان، با آخرت انسان نیز گره خورده است.
امام جمعه اراک اظهار داشت: کارویژه مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات جامعه است و نیاز اصلی اجتماعی امروز جامعه ایران اسلامی فقر زدایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد.
وی ادامه داد: هر چه نقش اوقاف و امور خیریه در حل مشکلات و چالش های اجتماعی پررنگ تر دیده شود گرایش به وقف نیز در لایه های مردمی تقویت می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی بر جامعه اسلامی داشته باشند.
وی افزود: ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و برنامه ریزی در راستای تربیت حافظان قرآنی از دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
15 تا 24 آبان ماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.