به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست کمیته مقابله با تحریم استان مرکزی افزود: مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان به آمریکا اعلام کردند که تحریم های ظالمانه در عزم و اراده آنان بی اثر است و با همه توان از آرمان های نظام اسلامی حمایت و حراست می کنند.
وی یادآور شد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا باید بداند که تهدید مردم ایران را قوی تر می کند و با اتحاد، همدلی و همبستگی به سوی توسعه و اقتدار گام برمی دارند.
استاندار مرکزی عنوان کرد:کارگروه سیاسی و اجتماعی به مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی، کارگروه زیربنایی و عمرانی با مسئولیت معاون عمرانی و کارگروه مالی و اقتصادی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی باید در استان تشکیل شود تا شرایط به صورت مستمر رصد شده و در صورت لزوم مداخله بهنگام و هدفمند صورت پذیرد.
آقازاده، سلب اعتماد عمومی و ایجاد جو روانی را یکی از توطئه های دشمنان دانست و گفت: نیاز است راهکارهای مناسب مقابله با این توطئه ها توسط کارگروه سیاسی و اجتماعی اندیشیده و در کمیته مقابله با تحریم ها استان مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: رصد مستمر بازار و شرایط تولید از موضوعاتی است که برای پیشگیری از افزایش قیمت ها بر اثر احتکار، گران فروشی و کمبود مواد اولیه تولید ضروری است و بخش های متولی باید راهکارهای مناسب و بسته های هدفمندی را برای این مشکلات احتمالی در استان طراحی کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: بهره گیری از توان بخش خصوصی، گروه های سیاسی و جذب سرمایه گذاران داخلی از دیگر نیازهای استان در شرایط کنونی است و می طلبد که زمینه بهره گیری از ظرفیت این بخش در استان توسط مسئولان فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 13 آبان روز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان توسط رژیم طاغوت، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان است.
«سعید فرخی» افزود: ملت ایران در سراسر تاریخ پرافتخار خود نشان داده که زیر بار زور نمیرود و دشمنان باید بدانند که ملت ایران مصمم و متحد در برابر تهدید های آنان ایستادگی می کند.
وی با یادآوری تشکیل کمیته مقابله با تحریم ها با دستور معاون اول ریاست جمهوری در استان های کشور و استان مرکزی ادامه داد: این کمیته از 2 ماه گذشته به ریاست استانداری مرکزی و دستگاه های تاثیرگذار در استان تشکیل و رصد تمامی موارد مرتبط با معیشت و اقتصاد مردم را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: در این کمیته از دستگاه ها خواسته شده است با انجام مشاوره با کارشناسان حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تمامی تاثیرات منفی تحریم ها در جامعه را مورد بررسی قرارداده و راهکار مناسب برای مقابله با آن ها به این کمیته ارایه دهند.
فرخی اتحاد و همدلی مردم و مسئولان را کلید مقابله با توطئه دشمنان عنوان کرد و افزود: ملت ایران اسلامی با اتحاد، همدلی و همبستگی با مسئولان انقلاب اسلامی همانند گذشته با کمترین مشکل و به سلامت از این گردنه نیز عبور کرده و تمامی توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.
وی ادامه داد: توجه به صادرات کالا از جمله برنامه های اولویت دار استاندار مرکزی برای واردات ارز استان و کشور است و باید با رایزنی با مسئولان کشوری راهکار مناسب برای صادرات در استان فراهم شود.
«غلامرضا فتح آبادی» مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 12 بسته توسط دولت برای مقابله با تحریم های دشمنان ارایه شده است که 10 بسته آن ملی است و قابلیت اجرای 2 بسته در استان وجود دارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد.
دور اول تحریم های یکجانبه آمریکا که در چارچوب برجام برداشته شده بود، اواسط تابستان گذشته دوباره اعمال شد.
هر چند آمریکایی ها مدعی هستند که قصد دارند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، کارشناسان این امر را غیرممکن می دانند و این در حالی است که برخی مشتریان نفت ایران از جمله چین و هند خواستار معافیت از این تحریم ها شده اند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.