«علی زندی فر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 6 میلیون و 66 هزار و 620 دستگاه وسیله نقلیه بر اساس آمار سامانه تردد شمار بر خط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از ابتدای در ماه جاری تا کنون از 62 جاده شریانی استان تردد داشته اند که تعداد این تردد ها در مدت مشابه ماه گذشته، پنج میلیون و 332 هزار و 112 مورد بوده است.
وی ادامه داد: یک میلیون و 112 هزار و 927 وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و یک میلیون و 34 هزار و 655 وسیله نقلیه از استان خارج شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: جاده اراک - شازند با متوسط نرخ ساعتی تردد یک هزار و 236 وسیله نقلیه، آزاد راه تهران - ساوه با یک هزار و 64 دستگاه وسیله نقلیه و جاده اراک - بروجرد با نرخ ساعتی تردد یک هزار و 19 وسیله نقلیه به ترتیب پر تردد ترین جاده های استان بوده است.
زندی فر گفت: وسایل نقلیه عبوری از جاده های استان مرکزی به ترتیب در آزاد راه همدان - ساوه با سرعت 106 کیلومتر بر ساعت، آزادراه ساوه - همدان با 103 و ملایر - توره با 99 کیلومتر بر ساعت بیشترین متوسط سرعت را در جاده های استان داشته اند.
وی ادامه داد: جاده اصفهان - دلیجان با 54 درصد، ازنا - شازند با 54 درصد و ساوه - بوئین زهرا با 49 درصد بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را نسبت به مجموع تردد های انجام شده در جاده های استان مرکزی به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی یاد آور شد: میانگین سرعت وسایل نقلیه عبوری از جاده های استان در این مدت 86 کیلومتر بر ساعت و در صد تخلفات سرعت غیر مجاز 12 درصد بود.
زندی فر گفت: درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده های استان در این مدت 26 درصد و میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور 14 درصد بوده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.