جواد یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روکش کامل آسفالت برای 2 لایه از آزاد راه زنجان – تبریز به طول 15 کیلومتر، جاده های فرعی استان به طول 50 کیلومتر، و محورهای روستایی نیز به طول 42 کیلومتر انجام شد.
به گفته وی، علاوه بر این مسیرها لکه گیری با ویرتگن به طول 15 کیلومتر و میکروسر فیسینگ نیز برای 15 کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی استان زنجان انجام شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:ﻣﯿﮑﺮو ﺳﺮﻓﯿﺴﯿﻨﮓ ﻻﯾﻪ ﻧﺎزک از آﺳﻔﺎﻟﺖ به منطظور ﺗﺮﻣﯿﻢ و ﻧﮕﻬﺪاری روﺳﺎزی و متشکل از ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺳﻨﮕﯽ، ﻗﯿﺮ اﻣﻮﻟﺴﯿﻮن اﺻﻼح ﺷﺪه ﺑﺎ ﭘﻠﯿﻤﺮ، ﻓﯿﻠﺮ ﻣﻌﺪﻧﯽ، آب و اﻓﺰودﻧﯽ است.
یوسفی خاطرنشان کرد: برای 127 کیلومتر 109 هزار و 600 تن آسفالت به منظور روکش جاده های استان استفاده شده است
وی با تاکید بر اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی استان و عوامل مختلف محیطی فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در زمینه ترمیم و لکه‌گیری روکش آسفالت های محورهای ارتباطی استان توسط راهداری انجام شده است، افزود: هدف از اجرای این عملیات نگهداری راه، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مطلوب و ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد با تامین ایمنی است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اولویت روکش آسفالت در جاده های استان گفت: آزدراه های زنجان – تبریز، زنجان –قزوین ، جاده ای سلطانیه - خدابنده - همدان ، ابهر- قیدار، زرین رود - گرماب و راه های روستایی اولنگ، خرم درق، کردناب و زاغج در شش ماهه نخست سال جاری روکش آسفالت شدند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.