به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در حاشیه آیین عزاداری اربعین حسینی در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در گفت و گو با ایرنا افزود: آیین اربعین حسینی تقویت کننده اعتقادها و محور اشاعه معنویت در جامعه است.
وی ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی رزمایشی ارزشمند و معنوی برای نشان دادن اقتدار شیعیان به جامعه جهانی است که ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی با حضور گسترده در آن به خوبی از این فرصت استفاده کردند.
امام جمعه اراک بیان کرد: اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی(ع) در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است به طوری که بسیاری از اقلیت های مذهبی نیز در این آیین شرکت می کنند.
وی افزود: راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان یک نمایش ملی، منطقه ای و جهانی، ثمره خون شهدای والا مقام مدافع حرم و همه مجاهدان است و خدمات رسانی مردم عراق و حضور پرشور مردم ایران هم برای زیارت و هم برای خدمات رسانی موجب شد اکنون یک مودت و دوستی مطلوبی بین ملت های ایران و عراق به وجود آید.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی مسلمانان نخستین گام در خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام است و امروز به برکت اهل بیت(ع) و پیاده روی اربعین حسینی این وحدت شکل گرفته است.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص 13 آبان و حضور پر شور مردم در آیین راهپیمایی این روز مهم نیز گفت: استکبار جهانی در شرایط فعلی، با جدیت تمام به دنبال سیاه نمایی نظام دینی برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای آن است، که می طلبد مسئولان نسبت به تبیین دستاوردهای نظام در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان برنامه ریزی کنند.
آیت الله دری نجف ابادی عنوان کرد: دشمن باید بداند که فشار اقتصادی و تحریم اراده فودلادین ملت ایران را محکم تر می کند و حق پیروز میدان است.
حجت الاسلام و المسلمین «محمود رستگاری» نیز در این آیین به بیان ذکر مصیب اهل بیت(ع) پرداخت.
آیین عزاداری اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از امروز بیستم صفر آغاز و تا شهادت امام رضا(ع) نیز ادامه دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.