«حسن شریفی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون حدود 80 درصد از محصولات زراعی و باغی این شهرستان برداشت شده اما کار برداشت محصولاتی مانند ذرت، علوفه و انار ادامه دارد.
وی اظهار داشت: 73 واحد مرغداری گوشتی و پنج واحد مرغداری تخم گذار درساوه فعال هستند که از این مراکز در نیمه نخست امسال پنج هزار و 709 تن گوشت سفید و یک هزار و 905 تن تخم مرغ تولید شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه میزان جوجه ریزی در مرغداری های این شهرستان را بیش از 2 میلیون و 51 هزار قطعه عنوان کرد.
وی، میزان شیر خام تولید شده در نیمه نخست امسال را 13 هزار و 500 تن عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود صنایع فرآوری و لبنی در ساوه، بخش عمده شیر تولیدی برای فرآوری به استان های تهران، البرز، قزوین و قم ارسال می شود و حجم کمی از آن در منطقه به مصرف می رسد.
شریفی خاطرنشان کرد: 3 واحد جمع آوری شیر در ساوه به صورت مجاز فعالیت می کنند و 6 واحد هم به شکل سنتی نسبت به خرید و جمع آوری شیر از مناطق خارج از این شهرستان اقدام می کنند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه همچنین شمار دام سبک این شهرستان را 400 هزار و تعداد دام های سنگین را 130 هزار عنوان کرد و گفت: 10 هزار و 200 تن گوشت قرمز در 6 ماه نخست امسال از مراکز دامداری ساوه تولید شده است.
ساوه دارای 135 هزار هکتار زمین زراعی و باغی است و سالانه تا 650 هزار تن انواع محصول بخش کشاورزی را تولید می کند.
9921/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.