به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز پنجشنبه در نشست پیگیری آخرین وضعیت صدور اسناد مالکیت املاک مردم در شهرک علی ابن ابیطالب (ع) اراک افزود: این دستور العمل باید با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و شهرداری این کلانشهر تهیه و در اختیار کارگزاری واقع در این منطقه قرار داده شود تا مردم از نحوه و ساز و کار صدور سند برای این منطقه آشنا شوند.
وی ادامه داد: می طلب که این دستور العمل در قالب اطلاعیه با روش های مختلف از جمله چاپ دست نوشته، بهره گیری از ظرفیت مطبوعات و صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم با آگاهی از این مهم در تهیه سند املاک خود اقدام کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وجود 12 پلاک ثبتی در منطقه کوی علی ابن ابیطالب (ع)اراک، خاطر نشان کرد: سند چهار پلاک این منطقه به نام دولت صادر شده و باید با ارایه خط پطرح بقیه پلاک ها توسط شهرداری این کلانشهر به اداره راه و شهرسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی سند مالکیت بقیه این پلاک ها به نام دولت صادر تا مشکل مالکیت مردم این منطقه برطرف شود.
معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 6 سند مالکیت در منطقه کوی علی ابن ابیطالب(ع) به صورت نمونه سال گذشته به نام افراد صادر شده است و با وجود پیگیری های انجام شده صاحبان این املاک برای دریافت اسناد به این اداره کل مراجعه نکرده اند.
«علی آقازاده» افزود: تقاضای صدور 108 سند دیگر توسط این اداره کل به اداره کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ارایه شده است که تا چند روز آینده این سندها صادر می شود.
وی با یادآوری ایجاد دفتر کارگزاری برای ارائه خدمت و تسهیل در صدور اسناد در منطقه کوی علی ابن ابیطالب(ع) اراک ادامه داد: تنها 50 متقاضی تا کنون برای دریافت مشاوره سند مالکیت ملک خود به این مرکز مراجعه کرده اند که نیاز است با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی زمینه حضور افراد به این دفتر فراهم شود.
معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطر نشان کرد: کوی علی ابن ابیطالب (ع) اراک از 12 پلاک ثبتی تشکیل شده است که سند چهار پلاک این منطقه به نام دولت صادر شده است و با صدور سند بقیه پلاک ها مطالعات مربوطه در این پلاک ها انجام می شود.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مالکیت چهار پلاک کوی امام علی(ع) اراک به نام دولت صادر شده است که با رفع برخی تصرفات و مشخص شدن خط طرح بقیه پلاک ها سند مالکیتشان به نام دولت صادر خواهد شد.
سید«رضا صدری» افزود: صادر نشدن سند مالکیت هشت پلاک باقی مانده به نام دولت مانعی برای انجام فعالیت های مطالعاتی توسط اداره کل راه و شهرسازی بر روی این پلاک ها نیست.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است که بیش از 520 هزار نفر جمعیت دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.