سیداحسن علوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان اخیر یکی از اعضای شورای شهر در رابطه با چرایی پیگیری نمایندگان مجلس در مورد ساخت و ساز منطقه آبیدر اظهار کرد: اظهار نظرها و تصمیم گیری ها باید با توجه به واقعیت و خواسته مردم صورت گیرد.
وی افزود: نماینده مجلس می تواند علاوه بر شهری که از آن انتخاب شده در مورد استان خود و حتی کشور نیز اظهار نظر کند، نمایندگان حتی در مورد وزرا نیز اظهار نظر می کنند ولی چنین واکنش هایی از سوی ایشان نمی شود.
علوی عکس العمل نمایندگان سنندج، کامیاران و دیواندره در مورد ساخت و ساز در کوه آبیدر را با توجه به اهمیت این کوه برای مردم مهم دانست و تاکید کرد: آبیدر به نماد شهر سنندج و نماد دوستی و صمیمیت مردم این شهر تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه باید منافع مردم و بیت المال حفظ و منظر شهر هم از بین نرود، یادآور شد: من با صاحب زمین هم صحبت کردم و گفتم بهترین کار این است که زمین در مقابل زمینی دیگر معاوضه شود.
علوی با تاکید بر اینکه ما بدنبال محکوم کردن کسی به خیانت نیستیم، گفت: اما هر کس حدود و اختیارات خود را باید بداند وقتی نماینده مجلس اظهار نظری می کند بر اساس خواسته مردم است.
وی با اشاره به خواسته عضو شورای شهر سنندج مبنی بر اینکه نمایندگان به تحقیق و تفحص از اداره راه و شهرسازی بپردازند، اضافه کرد: اعضای شورا اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند به نمایندگان مجلس ارائه کنند تا موضوع پیگیری شود.
علوی افزود: همانطوریکه اگر لازم باشد از آنچه بر شورای شهر و شهرداری سنندج به عنوان نهادهایی مردمی گذشته نیز تحقیق و تفحص می کنیم از تحقیق و تفحص در دیگر دستگاه های خدمات رسان نیز چشم پوشی نخواهیم کرد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره یادآور شد: با توجه به اینکه تحقیق و تفحص هزینه بر و وقت گیر است بیشتر مواقع مجلس بر سئوال و استیضاح از وزرا تاکید دارد.
یکی از اعضای شورای شهر سنندج با انتقاد از کشاندن موضوع آبیدر به صحن مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفته بود: کشاندن مساله اخیر آبیدر به مجلس، در واقع توهین به تمام مدیران شهری و حرکت انجام شده کاملا سیاسی و ضد توسعه استان است.
اعضای شورای شهر سنندج بر این باورند در رابطه با ساخت و ساز در کوه آبیدر، اداره راه و شهرسازی، کمیسیون ماده پنجم و شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم گرفته و شهرداری فقط مجری بوده است.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم در نشست شورا گفته بود درخواست اعضای شورای شهر از نمایندگان مجلس آن است که طرح تحقیق و تفحص از راه و شهرسازی استان کردستان را به مجلس ارائه کنند تا مشخص شود در طول حداقل 10 سال گذشته، چه بلایی بر سر زمین‌های شهر سنندج آمده است.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.