به گزارش ایرنا، شهردار اراک در این آیین گفت: تامین 50 دستگاه اتوبوس جدید برای بهسازی ناوگان درون شهری اراک در دستور کار مدیریت شهری است که این اتوبوس ها از شرکت اسکانیا خریداری شده و ارزش هر اتوبوس هفت میلیارد و 500 میلیون ریال است.
«داود تاجران» افزود: تا پایان هفته جاری 39 دستگاه اتوبوس خریداری شده دیگر به ناوگان حمل و نقل درون شهری اراک اضافه می شود.
وی عنوان کرد: این اتوبوس ها جایگرین خودروهای جمعی فرسوده ای می شوند که درحال حاضر در خطوط حمل و نقل درون شهری خدمات رسانی می کنند واین مهم علاوه بر رضایتمندی مردم در بهبود کیفیت هوا نیز نقش موثری دارد.
شهردار اراک خاطرنشان کرد: خرید و انتقال بخش عمده ای ازاین اتوبوس ها مربوط به دوران فعالیت شورای اسلامی شهر چهارم و شهردار گذشته بوده است.
تاجران ادامه داد: پیگیری برای انتقال این اتوبوس ها در شورای پنجم ادامه یافت و با همکاری مسئولان کشوری و استانی به اراک منتقل شد.
وی اظهار داشت: سوخت اتوبوس های جدید ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اراک یورو چهار است و بخش از دود حاصل از عملکرد موتور به دلیل استفاده از فناوری جدید در مسیر موتور تا اگزوز، به بخار تبدیل شده و به همین دلیل میزان آلایندگی نازلی دارند.
وی بیان کرد: ظرفیت این اتوبوس ها یک و نیم برابر اتوبوس های قدیمی است و با بازوهای تعبیه شده مقابل درها، افراد جانباز، معلول و مسن می توانند به راحتی برای تردد از آن ها استفاده کنند.
152 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون شهری اراک ارایه خدمت دارند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.