به گزارش خبرنگار ایرنا، لایحه‌ شهرداری شیراز برای انتشار اوراق مشارکت مالی اسلامی برای خرید 300 دستگاه اتوبوس تک کابین، 50 دستگاه اتوبوس دوکابین و 50 اتوبوس برقی، عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز به تصویب رسید.
فرایند تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری شیراز در این چارچوب با همکاری دولت و شهرداری این کلانشهر صورت می گیرد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی در صحن علنی این شورا گفت: بر اساس این لایحه با انتشار مبلغ سه هزار و 300 میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شهرداری با باز پرداخت 50درصد از اصل و سود توسط شهرداری به استناد قانون بودجه 97 کشور موافقت شد.
نواب قائدی افزود: مابقی سود این اوراق توسط دولت و از محل تکالیف بودجه 97 کشور تضمین و پرداخت می شود.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز درباره اتوبوس‌های خریداری شده در سال 96 نیز اظهار داشت: شهرداری شیراز به منظور تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، اقدام به خرید 186 دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو در سال گذشته کرده است.
عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: این تعداد اتوبوس به دلیل تاخیر در پرداخت تاکنون در پارکینگ ایران خودرو معطل شماره گذاری مانده است.
وی اضافه کرد: براساس توافق انجام شده از 74 میلیارد تومان بدهی شهرداری به شرکت ایران خودرو، 26میلیارد تومان به صورت نقدی و مابقی تاپایان سال پرداخت می شود و بزودی این شرکت همه اتوبوسها را به شهرداری شیراز تحویل خواهد داد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.