به گزارش ایرنا، حمید سلمانیان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد مسافر توسط 839 دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر استان جابجا شده اند.
وی یادآور شد: بیشترین میزان جابجایی مسافر استان در سالجاری مربوط به اردیبهشت با بیش از 130 هزار نفر ثبت شده است.
رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد: مسافران باید نسبت به حقوق خود و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری آگاه باشند و هرگز بدون بلیت سفر نکنند.
سلمانیان تاکید کرد: مسافران بین راهی نیز از راننده تقاضای صدور بلیت کنند چرا که بلیت سندی در دست مسافر است و در صورت مواجه شدن با مشکل امکان پیگیری آن وجود دارد.
وی از مسافران خواست، در صورت داشتن هر گونه شکایت، پیشنهاد و یا مشاهده هرگونه تخلفی از سوی شرکت های مسافربری و رانندگان مورد را در سامانه پیام کوتاه کشوری 3000143 و سامانه پیامگیر استان زنجان 3000990091 منعکس کنند.
رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از رسیدگی به 30 مورد تخلف رانندگان در بخش حمل مسافر خبرداد و گفت: این تعداد پرونده از ابتدای سالجاری و در کمیسیون ماده 11 بوده است.
سلمانیان اظهار کرد: 12 مورد نیز رسیدگی به تخلف شرکت های حمل و نقل مسافر در کمیسیون ماده 12 مورد بررسی قرار گرفت و احکام مربوط به آنها صادر شد.
وی ادامه داد: عدم حضور و کنترل مدیر فنی، درج نکردن اسامی واقعی در صورت وضعیت و استفاده نکردن از لباس فرم متصدی و رانندگان مهمترین تخلف شرکت ها و رانندگان بخش مسافری بود.
به گفته رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، اخذ نکردن کد رهگیری و رعایت نکردن شئونات اخلاقی نیز از دیگر تخلف های شرکت ها و رانندگان بخش مسافری طی سه ماهه گذشته از سال بود که رسیدگی شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 39 شرکت حمل ونقل مسافر دارد.
این استان 475 دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط 10 سال، 200 دستگاه مینی‌بوس با عمر متوسط 27 سال، تعداد 164 دستگاه اتوبوس با عمر متوسط 8 سال و 64 دستگاه اتوبوس VIP در جابجایی مسافران فعالیت می کنند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.