به گزارش ایرنا، سید « محمد هادی ایازی» روز شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در مهاجران اراک افزود: برای موفقیت و اثرگذاری نظام سلامت باید کانون سلامت محله به اتاق فکر و مناسبات پیشگیری محور تبدیل شود.
وی اظهارداشت: این کانون ها با معطوف کردن فعالیت های خود به پیشگیری و درمان اثر بخش، باید برای اعضا برنامه مدون تدوین کند.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شورای عالی امنیت غذایی که به قانون تبدیل شده فرصتی را فراهم کرده تا راهبردهای سلامت در سطوح عالی کشور تبیین شود.
ایازی افزود: مجمع ملی سلامت و تشکیل مجمع سلامت استان ها و شهرستان ها از جمله مصوبات شورای عالی امنیت غذایی کشور است.
وی اظهارداشت: شورای عالی سلامت و کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان ها زمینه همکاری بین بخشی در حوزه سلامت را فراهم می کنند.
ایازی تصریح کرد: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حوادث کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه بار سنگین سلامت کشور کمتر خواهد شد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی اراک و دستگاه های اجرایی مورد اهتمام جدی کار گروه امنیت غذایی باشد و مسئولیت های اجتماعی هر دستگاه نیز به روشنی مشخص شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز با یادآوری سخنرانی رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد گفت: در این نشست گفتمان زور، دروغگویی و استبداد با وجود بمباران تبلیغاتی دشمن به خوبی برای جهانیان آشکار شد.
« فتح الله حقیقی» افزود: نظام و مردم ما هیچگاه اجازه نمی دهد بیگانگان از مشکلات ما سو استفاده کنند و به دنبال منافع استبدادی خود باشند.
وی اظهارداشت: در کانون سلامت محله برای استان مرکزی 100 کانون تعریف شده که تا پایان سال 40 کانون دیگر نیز راه اندازی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هفت خانه جوان در استان مرکزی تعریف شده است که از این تعداد 3 خانه راه اندازی شده و تا پایان سال 4 پایگاه دیگر برای تقویت حوزه جوانان راه اندازی می شود.
حقیقی افزود: به زودی دهکده خانواده در استان فعالیت خود را آغازمی‌کند و در این خانه آموزش هایی شامل حمل و نقل، خانواده و تربیت جوانان و نوجوانان ارائه می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برای کاهش شمار طلاق در استان یک دوره 6 ساعته آموزشی پیش از ازدواج در استان انجام می شود که این امر در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.
فرماندار شازند نیز گفت: وضعیت این شهرستان در حوزه بهداشت مناسب است اما در حوزه درمان، کمبود پزشک عمومی و متخصص و آزمایشگاه وجود دارد.
« مصطفی عرب» افزود: با اجرای برنامه طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم کاهش یافت و این مهم همواره یکی از دغدغه مقام معظم رهبری بوده است.
وی اظهارداشت: هدفمندی یارانه‌ها در حوزه سلامت به درستی محقق شد و 10 میلیون نفر که فاقد دفترچه خدمات درمانی بودند موفق به دریافت خدمات درمانی شدند.
مهاجران با بیش از 20 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای تازه بنیان استان مرکزی است که در فاصله 25 کیلومتری اراک قرار دارد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.