به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی روز شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در استان افزود: اکنون شرایط اقتصادی، نرخ طلاق، مصرف مواد مخدر و اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی در کشور و به تبع آن در هرمزگان نگران کننده است که نه تنها دولت بلکه روحانیت و خود مردم نیز به نوعی در این امر مقصر هستند.
وی بیان داشت: مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند ارایه تبیین راهکارها و روش های اثر بخش است و علمای دینی به عنوان طلایه داران عرصه دین و فرهنگ می توانند بر مردم تاثیر بگذارند تا از این شرایط بحرانی خارج شویم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: این استان در رابطه با مسایل امنیتی جزو پنج استان امن کشور است اما همچنان در حوزه مسایل قاچاق کالا و مواد مخدر با مشکل مواجه هستیم که مبلغان دینی می توانند با ورود به این موضوع ها به ما کمک کنند تا شاخص های امنیتی را ارتقا دهیم.
اکرمی اضافه کرد: اگر بخواهیم در زمینه مسایل اجتماعی و فرهنگی موفق باشیم، باید به خود را به ابزار نوین مجهز کنیم.
وی ادامه داد: مسایل اجتماعی تابع سلیقه ها نیست بلکه یک روندی است که در چندین ساله رخ می دهد و باید نگاه ما به این مقوله به صورت علمی و تاثیر گذار باشد تا ابتدا این روند را کند یا متوقف کرده و بعد اصلاح کنیم.
این مسوول درپایان گفت: مسوولان و علمای دینی باید وحدت و امید آفرینی را به جامعه تزریق کنند و چرا که القای ناامیدی کار بسیار خطرناکی است و باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.