سید «محمد حسینی» روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: ایجاد مجتمع گردشگری، هتل، سفره خانه سنتی و بوم گردی از جمله طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان است.
وی اظهار داشت: تنها در سال گذشته 960 میلیارد ریال در حوزه گردشگری این استان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: افزایش این طرح های سرمایه گذاری در سال جاری حاکی از بازگشت سرمایه مطلوب و اقبال سرمایه گذاران به بخش گردشگری است.
حسینی افزود: جذب سرمایه گذار در بخش اقامت گردشگر استان بی سابقه بوده اما، همکاری دستگاه های نظارتی و اجرایی به ویژه بانک ها در تسریع فرآیند تسهیلات ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: یکهزار و 488 تخت اقامت گردشگر در استان وجود دارد که با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی این تعداد به 2 هزار و 756 تخت افزوده می شود و 185 درصد رشد می یابد.
حسینی افزود :10 هزار و 324 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با راه اندازی واحدهای اقامتی استان ایجاد می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این اداره کل براساس اهداف تعیین شده سازمانی در بحث توسعه گردشگری به عنوان یکی از اولویت های توسعه کشور با بهره گیری از توان بخش خصوصی در راستای ارایه خدمات مطلوب به گردشگران ورودی به استان با هدف جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال سعی در توسعه زیر ساخت های تاسیسات گردشگری و اقامتی را دارد.
حسینی افزود: سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با تولید ثروت می‌تواند بیشترین نقش را در افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: گردشگری فعالیتی است که غیر از مزایای اقتصادی و اشتغالزایی، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد و این صنعت در رشد بخش خصوصی و توسعه ساختارهای زیربنایی، افزایش درآمد خانوارها، ایجاد اشتغال برای کار مازاد، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها، نقش آفرینی می کند.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.