به گزارش ایرنا، دکتر« محمد سلیمان نژاد » روز یکشنبه در آیین توجیهی دانشجویان جدید الورود با مقررات و قوانین دانشگاه اراک افزود: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در رشته آمار، مدیریت صنایع و رشته صنایع دسته در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.
وی ادامه داد: سه رشته حقوق، اقتصاد و فرش نیز پارسال در مقطع کارشناسی در دانشگاه اراک تاسیس شد و با پیوستن این رشته ها به نظام آموزشی این مرکز آموزش عالی اکنون 30 گروه فعال آموزشی در این دانشگاه وجود دارد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: رشته های دایر این دانشگاه منطبق با سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای نیازسنجی بازار کار فعالیت دارد.
سلیمان نژاد از اجرای طرح افزایش توانمندسازی و اشتغال پذیری دانشجویان مقطع کارشناسی از ابتدای سال تحصیلی جدید در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری خبر داد و گفت: در این طرح تلاش شده است با تجهیز آزمایشگاه ها در دروس عملی و مهارتی در کنار ارائه مباحث تئوری به صورت پررنگ پرداخته شود تا دانش آموختگان دانشگاهی با برخورداری از مهارت لازم بتوانند جذب بازار کار و فعالیت های اقتصادی شوند.
وی ادامه داد: برخی از دانش آموختگان دانشگاهی با وجود بهره مندی از مهارت در زمینه برقراری ارتباط با جامعه و بازار کار مشکل دارند که تلاش می شود در راستای طرح اشتغال پذیری دانشجویان این نقیصه رفع شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک یاد آور شد: 300 عضو هیات علمی و هشت دانشکده در دانشگاه اراک و پنج دانشکده در سایت مرکزی به ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان اشتغال دارند.
رئیس دانشگاه اراک نیز در این آیین گفت: زادگاه 25 درصد ادیبان، مشاهیر، استادان و مفاخر کشور و در راس آنان امام خمینی (ره) استان مرکزی است.
«سعید حمیدی»افزود: بنیان دانشگاه اراک سال 1350 توسط دکتر عبدالکریم قریب در این شهرستان گذاشته شد و این مرکز آموزش عالی با 47 سال فعالیت علمی و پژوهشی در زمره یکی از 20 دانشگاه قدیمی کشور به شمار می رود.
وی، نیروی انسانی توانمند را کلید موفقیت و پیشرفت کشورها دانست و ادامه داد: توجه به آموزش علوم و فنون جدید و منابع انسانی یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه پایدار در کشور ها بوده و نیاز است توجه به این مهم در دستور کار دولت مردان و مسئولان کشور قرار گیرد.
دانشگاه اراک با 115 رشته تحصیلی دارای 300 عضو هیات علمی است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.