مردم استان مرکزی دیشب و از نخست ساعت امروز با حضور در مساجد و تکایا و راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم ارادت قلبی خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش بیان کردند.
عزاداران حسینی در قالب کاروان های سینه زن و زنجیر زن در خیابان ها و معابر شهری و روستایی حاضر شدند و در مصیبت وارد شده بر خاندان عصمت و طهارت به سر و سینه زده و برمظلومیت امام سوم شیعیان و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.
عده ای از مردم ولایتمدار شهرستان اراک شب گذشته با برپایی آیین های تعزیه خوانی در غم از دست دادن امام حسین (ع) ویارانش نشستند.
مردم استان مرکزی در این روز با حضور در هیات‌های عزاداری و بقاع متبرکه یک‌ صدا فریاد زدند که هرگز دست از ظلم ستیزی نخواهند کشید و به مانند پیشوای خود فریاد هیهات من الذله را سر دادند.
خیابان‌های منتهی به بقاع متبرکه استان مرکزی در روز عاشورای حسینی مملو از جمعیت عزاداری است که به همراه خانواده به سمت این بقاع در حرکت بوده و توزیع نذورات مردم خداجوی استان در این مسیرها گویای تمسک مردم به شهدای دشت خونین کربلا است.
بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت نیز در سالروز شهادت ابا عبدالله حسین (ع) نیز با برپا کردن سفره های اطعام و نذری در ظهر عاشورا پذیرای عزادارن سید و سالار شهیدان هستند.
روحانیان و طلبه های حوزه های علمیه شهر اراک نیز با پیوستن به عزداران سرور و سالار شهیدان (ع) در سوگ امام سوم شیعیان جهان اشک ماتم ریختند.
نظیر این مراسم علاوه بر اراک، در شهرستان های ساوه، زرندیه، خمین، محلات، دلیجان، شازند، خنداب ، تفرش، آشتیان، فراهان و کمیجان نیز برگزار شد.
نماز ظهر عاشورای امسال نیز همانند سال های گذشته به امامت آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مصلای بیت المقدس شهرستان اراک اقامه می شود.
400 هیات مذهبی در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد 130 هیات در اراک به ثبت رسیده است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.