»رضا ملکی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزهای تخصصی کالا و خدمات از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایراناست که به تجارت هدفمند و ایجاد همگرایی در روند زنجیره تولید و صادرات کمک می کند و با توجه به مزیت‌های محلات میز تخصصی گل و گیاه و سنگ به استان مرکزی واگذار شده است.
وی اظهارداشت: یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران 17 تا 20 مهر ماه سال جاری در شهر نیم ور شهرستان محلات برگزار می شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: میز تخصصی سنگ با حضور مسئولان معدنی کشور، سازمان های انجمن های سنگ، تولید و صادرکنندگان برتر سنگ، اعضای اتاق بازرگانی، رئیس و معاون های سازمان صنعت، معدن و تجارت، اعضای هیات مدیره انجمن معدن کاران و فعالان نمایشگاه های بین المللی سنگ محلات در حاشیه آن برگزار می شود.
ملکی گفت: برنامه ریزی مدون برای توسعه صادارت سنگ کشور، استفاده از توان کارشناسی استان های توانمند به منظور کاهش مشکلات واردات و تسهیل صادرات، هم اندیشی و تبادل اطلاعات مورد نیاز و تصمیم سازی برای برنامه های پیش رو و بررسی چالش های صادارت با حضور مسئولان گمرک و نیز امور مالیاتی از اهداف برگزاری این میز تخصصی است.
وی افزود: امیدمی رود که در این نشست مشکلات تولید و صادرات سنگ کشور حل شود و جایگاه سنگ در صادرات بهبود یابد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: تشکیل این میز در شهرستان محلات فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان است که از فضای ایجاد شده برای حل مشکلات و مسائل مربوط به تولید و صادارت بهره ببرند.
ملکی بیان کرد: نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ ایران در 10 کیلومتری جاده محلات به شهر نیم ور بعد از شهرک صنعتی شهید بابایی برپا می شود.
وی گفت: تولیدات متنوع صنعت سنگ ایران و کشورهای دیگر در هشت سالن تخصصی این نمایشگاه بین المللی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
70 معدن فعال در محلات وجود دارد که این معادن 30 میلیون تن ذخیره قطعی دارد و سالانه 2 میلیون تن سنگ از آن ها برداشت می‌شود.
بیش از 2 درصد سنگ جهان و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در این شهرستان تولید می‌شود و 280 واحد فرآوری با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ در محلات وجود دارد که 13 درصد تولید کشور در این شاخه را برعهده دارند.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت و قطب تولید سنگ و گل و گیاهان زینتی کشور محسوب می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.