به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در سفر به شهرستان زرندیه با هدف بهره برداری از چند طرح عمرانی و اقتصادی، اظهار کرد: با حمایت دولت 72 پروژه با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد ریال در زرندیه به بهره برداری رسید که زمینه ایجاد اشتغال برای 400 نفر را فراهم نموده است.
وی در دیدار با اقشار مختلف مردم شهر پرندک، اظهار داشت: این شهر در مسیر ترقی و توسعه است و در این راه همدلی مردم و مسئولان نیز یکی از نقاط مثبت و گره گشا است.
استاندار مرکزی گفت: مردم شهر پرندک در عین حال که شهرشان دارای مشکلاتی است اما در قبال توسعه این دیار با احساس مسئولیت و همدلی گام بر می دارند.
وی افزود: توسعه فیزیکی شهر پرندک با مشکل زمین مواجه است و باید با کار کارشناسی و انجام مطالعات تخصصی و نیز با فراهم کردن زیرساخت ها نسبت به افزودن بخشهایی از اراضی دولتی به محدوده شهری تلاش کرد.
آقازاده گفت: توسعه شهر پرندک و نیز ارتقای ناحیه صنعتی به شرط تامین آب و توسعه محدوده خدماتی شهر، از مطالباتی است که با جدیت دنبال می شود.
وی همچنین بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری توام با توسعه اقتصادی پرندک تاکید کرد و افزود: توسعه شهری پرندک را باید بدون فشار به منابع آبی دنبال کرد.
استاندار مرکزی گفت: منابع درآمدی شهرداری ها به دلیل اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته است و این محدودیت ها به ویژه در شهرهای کوچک و کم جمعیت محسوس تر است و باید برای جبران آن چاره اندیشی شود.
آقازاده ادامه داد: زیرساخت های شهرستان زرندیه نیازمند تقویت است اما برای پیشبرد این زیرساخت ها طرح و اقدامات مناسبی در دست اجرا قرار دارد.
وی گفت: تلاش می شود که جاده قدیم ساوه - پرندک با استفاده از یک ردیف بودجه ای و با کسب اجازه سازمان برنامه و بودجه و دولت بهسازی شود.
استاندار مرکزی در جریان سفر به شهرستان زرندیه، طرح خیابان 22 بهمن شهر پرندک را با 2 میلیارد و 580 میلیون ریال اعتبار به طول 600 کیلومتر بهره برداری کرد.
افتتاح سرسرای اجتماعات به ظرفیت 171 نفر و اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در فضایی 560 متر مربعی از دیگر طرح های بهره برداری شده با حضور استاندار مرکزی بود.
بهره برداری از یک واحد داروسازی در زاویه با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و مساحت 2 هزار و 600 متر مربع و اشتغالزایی 32 نفر و آغاز به کار ایستگاه هواشناسی در 6 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.
استاندار مرکزی عصر یکشنبه در بدو ورود به زرندیه با حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
سید علی آقازاده در ادامه با خانواده شهید «غلامحسین نوروزی» از شهدای سال 63 که در منطقه سقز به شهادت رسید دیدار و از آنها دلجویی کرد.
4896/6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.