حجت الاسلام « عباس دانشی» روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان مرکزی افزود: در سال 57، هفت کتابخانه در شهرستان های اراک، محلات، خمین، دلیجان، ساوه، آشتیان و تفرش وجود داشت که اکنون این تعداد به 83 کتابخانه افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: با مجموع کتابخانه های حوزه علمیه، مدارس، دانشگاه ها و کتابخانه مساجد آمار کتابخانه های استان بیشتر شده که این مهم از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و بها دادن به جایگاه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی گفت: 80 هزار نفر عضو از 83 کتابخانه استان مرکزی، در سال جاری 50 هزار کتاب را به امانت گرفته اند.
حجت الاسلام دانشی افزود: 6 میلیارد ریال برای شاداب سازی محیط مطالعه کتابخانه های استان مرکزی با هدف تشویق و ترغیب اعضا کتابخانه هزینه شده است.
وی، رونمایی کتاب، مسابقه کتابخوانی، برپایی کارگاه های آموزشی، قصه گویی، داستان نویسی و برگزاری نشست های نقد کتاب را از دیگر خدماتی دانست که در کتابخانه های استان با هدف افزایش سرانه مطالعه ارایه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 14هزار نفر در استان مرکزی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که 15 نفر برگزیده و 24 نفر نیز، شایسته تقدیر شدند.
مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی گفت: 2 هزار و 500 کودک، یک هزار و 940 نوجوان و پنج هزار و 200 بزرگسال در جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی شرکت کردند که نسبت به سال گذشته رشد 33 درصدی را نشان می دهد.
83 کتابخانه در استان مرکزی دایر است که 10 کتابخانه مشارکتی و بقیه نهادی هستند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.