علی اکبر کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد 12 منطقه ویژه اقتصادی و هشت منطقه آزاد تجاری در نشست روز جاری مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که از این تعداد 4 منطقه مربوط به استان مرکزی است.
وی ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اراک با پیشنهاد و پیگیری نمایندگان اراک برای جلوگیری از تضییع حقوق این شهرستان در کارگروه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.
کریمی تصریح کرد: با پیگیری اینجانب در کارگروه های کمیسیون اقتصادی مجلس، دستگاه های اجرایی مربوطه و اخذ مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی، تصویب منطقه ویژه اقتصادی اراک دنبال شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گزارش توجیهی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اراک اکنون تهیه و مجوزهای محیط زیستی و زیرساخت های این منطقه اخذ و در کارگروه توسعه و برنامه ریزی و اقتصادی استان به تصویب رسیده است.
وی افزود: با توجه به مزیت های مالیاتی و گمرکی مناطق ویژه اقتصادی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان اراک بستر مناسبی را برای توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری در استان مرکزی فراهم می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان اراک، تجار می توانند کالاهای خود را بدون پرداخت گمرکی در این منطقه ذخیره سازی کرده و از این منطقه متناسب با نیاز کشور و ترخیص استفاده شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه تولید نیز با توجه به اینکه مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال در منطقه ویژه، بدون گمرکی وارد می شود، این مبلغ می تواند به تامین سرمایه در گردش و نقدینگی در واحدهای تولیدی کمک شایانی کند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 2 کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
اکنون هشت منطقه آزاد و 62 منطقه ویژه مصوب در کشور وجود دارد که از این تعداد هفت منطقه آزاد و حدود 20 منطقه ویژه اقتصادی در حال فعالیت است.
ایجاد سه منطقه ویژه اقتصادی شامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه در ساوه و 2 منطقه در شهرستان زرندیه در سال های گذشته برای استان مرکزی مصوب شده است.
منطقه ویژه کاوه در شهرستان ساوه مستقر و 2 منطقه ویژه شهرستان زرندیه نیز به صورت مصوب باقی مانده است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.