رئیس مجلس شورای اسلامی بیانات امام راحل درباره در راس امور بودن مجلس را مسئله تاکتیکی ندانست و اعلام کرد: ‌این یک مسئله استراتژیک است که از سوی امام بیان شده است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "علی لاریجانی" در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در پاسخ به تذکر "مجید نصیرپور" نماینده سراب که نسبت به اظهارات مطرح شده از سوی معاون پارلمانی وزیر صنایع دباره جایگه مجلس انتقاد داشت، گفت: این تذکر را ربطی به اداره جلسه ندارد و شما می توانستید این تذکر را در پایان جلسه ارائه دهید و مجلس نباید محلی بشود که هر کسی هر اظهارنظری کرد ما اینجا وقت جلسه را بگیریم.

وی با بیان اینکه در غلط بودن این حرف که مجلس در راس امور نیست تردیدی وجود ندارد، اظهار کرد: امام جمهوری اسلامی را نفرمودند در مرحله گذار؛ فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

لاریجانی ادامه داد: در آن زمان لیبرالی ها می خواستند که یک چیزهای دیگری را به آن اضافه کنند که امام مانع آن شد.

رئیس قوه مقننه خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: باید حواسمان جمع باشد که دوباره در دام و تور این حرف ها قرار نگیریم.

وی به سخنان امام (ره) درباره جایگاه مجلس اشاره کرد و افزود: سخن امام سخن یک مرجع تقلیدی است که کل نعضت با کفر او حرکت کرد.

لاریجانی با اظهار اینکه سخن امام (ره) درباره در راس امور بودن مجلس، صحبت گذرایی نیست، خاطرنشان کرد:‌امام با تلقی که از گذشته ایران داشتند که شرایط مختلف با نبود مجلس، خیانت در دوره های مختلف به کشور شد؛ مجلس را در قلب ملت قرار دادند و بنابراین گفتند که مجلس در راس امور است؛ برای اینکه شرایط قوای دیگر به سمت دیگری است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه سخنان امام (ره) درباره در راس امور بودن مجلس یک مسئله تاکتیکی نبود بلکه یک مسئله کاملاً استراتژیک برای نظام جمهوری اسلامی است،‌افزود: به نظر من امام این موضوع را این قدر تاکید فرمودند و رهبر معبظم انقلاب بر روی آن صحه گذاشتند، وی تاکید کردند که جای هیچ مناقشه ای نیست.

وی بر این اساس از نمایندگان مجلس خواست که وقت خود را صرف این موضوع که مجلس در راس امور است یا خیر نکرده و به کارهای اصلی و وظایف خودشان بپردازند.

لاریجانی با اظهار اینکه حرف هایی که درباره جایگاه مجلس می شود، حرف های اساسی نیست، افزود: در این برهه لازم است که به نیازهای ملت پرداخته شود.

وی نیازهای امروز ملت را ایستادگی و مقاومت در مقابل ستم آمریکایی ها و همچنین بهبود وضع اقتصادی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در این راستا دولت باید به سمت حل مشکل تورم، اشتغال رفته و سعی کند که تولید کشور را افزایش دهد.

وی با بیان این که حل مشکل تورم، اشتغال و افزایش تولید، مشکلات اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: ما برای حل این مشکلات دولت را حمایت کرده و در این جهت حرکت می کنیم و این حرف های حاشیه ای هم درباره جایگاه مجلس، حرف های نادرستی است و مجال آن در شرایط فعلی کشور نیست و نباید هم کسی این حرف ها را بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.