به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور روز شنبه در مراسم افتتاح طرح های هفته دولت در شهرستان جویبار مقصد صادرات این میوه ها را روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد.
مازندران 160 هزار هکتار باغ میوه دارد که از این وسعت حدود 40 هزار هکتار آن سیاه ریشه از جمله هلو و شلیل است.
معاون استاندار مازندران هدفگیری استان را دستیابی به صادرات سه میلیارد دلاری در سال اعلام کرد و گفت که سال گذشته مجموع صادرات مازندران 390 میلیون دلار بود.
وی با اشاره به ظرفیت استان در تولید انواع محصولات شیلاتی، زراعی، باغی و دام و طیور به میزان 6 میلیون تن در سال، دستیابی به هدف صادراتی را در برنامه ششم توسعه واقع گرایانه توصیف کرد.
خیریانپور توجه به روستاها و اشتغالزایی در این بخش را از اولویت های دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: به همین دلیل دولت در مرحله اول 165 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزای روستایی به مازندران اختصاص داد.
وی با اعلام این که تسهیلات این بخش با بهره چهار تا 6 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، افزود: تاکنون با پیگیری های به عمل آمده و همکاری بانک ها برای پرداخت 164 میلیارد تومان از این مبلغ قرارداد منعقد شده است.
معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر برای دومین مرحله از تسهیلات اشتغالزای روستایی پیگیری ادامه دارد، گفت: با تسهیلات ارائه شده در روستاها می توانیم علاوه بر ایجاد تولید و صادرات، اشتغال جوانان را هم فراهم کنیم .
بر اساس اعلام استانداری مازندران، در هفته دولت سال جاری 545 طرح به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.