امام جمعه موقت ساری گفت: مازندران یکپارچه است شهر نگر نباشیم، در عین حال که باید تلاش کنیم شهرمان آباد شود بایستی به استان توجه کنیم.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه امروز ساری با مهم برشمردن مسئولیت و مسئولیت پذیری در زندگی انسان ها اظهار داشت: انسان با داشتن درک و شعور نمیتواند نسبت به اطراف خود احساس مسئولیت نکند.

وی معرفت و شناخت خدا ، خواندن و صدا زدن خدا ، جلو نیفتادن از فرامین الهی را از وظایف انسان در مقابل باریتعالی عنوان و مسئولیت در مقابل پیامبر (ص ) و مسئولیت و امام معصوم را از دیگر وظایف انسان ها برشمرد.

امام جمعه موقت ساری گفت: انسان در مقابل اعضا و جوارح خویش نیز احساس مسئولیت دارد و اینکه بزرگترین حقوق خداوند نسبت به هر فردی ، در برابر اعضاء و جوارح اوست.

وی افزود:  ریشه همه حقوقها در بجا آوردن حق اعضاء و جوارح بدن نهفته است چون اداء حق دیگران مستلزم این است که ابتدا شخص توانسته باشد حق خود (حق اعضاء و جوارح خویش)را اداء کند.

حجت الاسلام قاسمی ، مسئولیت در مقابل جامعه و خانواده های شهدا و نظام جمهوری اسلامی را از دیگر مسئولیتهای انسان عنوان کرد و گفت: ما در مقابل انقلاب نیز مسئول هستیم ؛ اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب وظیفه ما در مقابل انقلاب افزون تر می شود.

وی بر ضرورت حفظ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی نسبت به هنجارشکنها برخورد متدبرانه داشته باشند و مسئولین نیز در قبال مردم مسئول باشند.

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به در پبش بودن عید سعید غدیر و عظمت این روز بزرگ گفت: غدیر یعنی تداوم رسالت و بزرگترین عید ولایت است.

وی افزود:اگر خط غدیر دائم بود امروزه رژیم اشعالگر قدس وجود نداشت و دشمن اینچنین جولان نمی داد.

خطیب نماز جمعه ساری مسئله رهبری را مهمتر از دیگر احکام اسلامی دانست و گفت: زیرا تمام احکام اسلامی بصورت عادی تبیین شد .

وی تاکید کرد: غدیر نیز عاشورایی شود و همچون اربعین مردم با پای پیاده به حرم حضرت علی (ع) اعزام شوند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به هفته دولت و اینکه پیوند مردم و دولت در این هفته بیشتر می شود ،بیان کرد: دولت از بدنه ملت است و این امر وظیفه را بر دولتمردان سنگین تر می کند .

وی با تاکید بر حمایت آحاد مردم از دولت واینکه نباید کاری کنیم دشمنان شاد شوند افزود:دولت هرچه باصلابت تر باشد عزت اسلامی نیز بیشتر می شود.

امام جمعه  موقت ساری از استاندار مازندران بخاطر تعیین و تکلیف منطقه تجاری سپاسگزاری کرد.

وی با بیان اینکه بخش نگر نباشیم و استان مازندران را رامسر تا گلوگاه ببینیم گفت: مازندران یکپارچه است شهر نگر نباشیم، در عین حال که باید تلاش کنیم شهرمان آباد شود بایستی به استان توجه کنیم.

حجت الاسلام قاسمی افزود: مسئولین استانی مختص شهرهای خودشان نیستند باید استان نگر باشند.

وی افزود: استان مازندران قطب گردشگری و کشاورزی هستیم اما این دو قطب به نقطه ایدال نرسیده است ضمن اینکه در فصل برداشت برنج و مرکبات کشاورزان ما نگران هستند از اینرو حمایت مسئولین به این قشر از جامعه الزامی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.