گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست آیت‌الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان گیلان با تبریک میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) حضور مسئولان در کنار مردم را یکی از جلوه‌های نظام جمهوری اسلامی و مایه آرامش برای آنان عنوان کرد و گفت: فکر وسیع دکتر سالاری در بخش‌های مختلف همچون افراد اوایل انقلاب بوده که بسیار ارزشمند است.
وی بر ضرورت توجه به حفظ یاد و نام شهدا و ترفیع مقام و جایگاه آنان در جامعه تأکید کرد و افزود: در برگزاری مراسم‌ یادواره‌های شهدا باید از هرگونه هزینه‌های اضافی پرهیز شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: زندگی نامه شهدا باید به صورت مختصر تدوین شود تا علاوه بر بهره‌برداری بهینه توسط مردم، باعث کاهش هزینه‌ها شود.
وی برگزاری تجمیعی یادواره‌های شهدا را یک امر ضروری دانست و اظهار داشت: در برگزاری کنگره شهدای روحانی از رزمندگان، جانبازان و آزادگان نیز قدردانی شود.
آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر حضور در منزل شهدا و سرکشی از خانواده‌های آنان گفت: فارغ از هرگونه توجه به گرایش‌های سیاسی، حزبی و جناحی باید از خانواده‌های شهدا سرکشی شود.

** منزلت برگزاری یادواره‌های شهدا حفظ شود
استاندار گیلان نیز حفظ نام و یاد شهدا را از جمله وظایف مسئولان دانست و گفت: برگزاری متمرکز یادواره‌های شهدا حضور پرشور مردم را به نمایش می‌گذارد.
مصطفی سالاری با تأکید بر اینکه افزایش تعداد یادواره‌ها نباید به شکوه و عظمت این مراسم‌ها لطمه وارد کند، افزود: شأن و منزلت برگزاری مراسم‌ یادواره‌های شهدا باید حفظ شود.
وی مردمی بودن یادواره‌های شهدا را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: در برگزاری یادواره شهدای روحانی گیلان در سال گذشته نماد بارز مردمی بودن به وضوح مشاهده شد که اقدامی ارزشمند بود و باید ترویج شود.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.