به گزارش خبرنگار ایرنا، 'اندری ایوانوویچ بوچاروف' استاندار ولگاگراد و هیات همراه در بدو ورود به مازندران در نشستی با تجار و بازرگانان این استان در محل اتاق بازرگانی شرکت کردند و به بازدید منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد رفتند.
دیدار دو استاندار در محل استانداری برنامه دیگری بود که ظهر امروز در دفتر کار استاندار مازندران برگزار شد.
نشست مشترک هیات اقتصادی ولگاگراد با تجار و مدیران اقتصادی مازندران در حضور استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس هم از جمله برنامه های دیگری بود که بعد از ظهر امروز انجام شد.
امضای تفاهمنامه همکاری و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی هم آخرین برنامه سفر یک روزه هیات اقتصادی ولگاگراد به مازندران بود.
این دومین هیات از ولگاگراد روسیه بود که در سال جاری به مازندران سفر کرد. هیات نخست به سرپرستی یکی از معاونان استاندار این منطقه اردیبهشت ماه امسال به مازندران سفر کرده بود تا مقدمات سفر استاندار و امضای یاداشت تفاهم همکاری را فراهم کند.
استان ولگاگراد با 113 هزار کیلومتر مربع وسعت یکی از واحدهای فدرالی روسیه و مرکز آن شهر ولگاگراد است. این استان در جنوب غربی روسیه واقع و جمعیت آن حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر است.
تولید ناخالص داخلی استان ولگاگراد نیز حدود 12 میلیارد دلار در سال است که مطابق آمارهای رسمی با استان مازندران برابری می کند.
مازندران و ولگوگراد دارای خط ساحلی دریای خزر هستند و بندر ولگوگراد با بندرامیرآباد در مازندران دارای ارتباط تجاری و ترانزیتی هستند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.