سید امیر حسینی جو روز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن که در سایت زباله روستای پرده سر برگزار شد ، افزود : سرعت پروژه جاده در دست ساخت تنکابن به الموت و قزوین به دلیل تغییرات به وجود آمده کند شده است اما هیچ قانون و آیین نامه ای اجازه آن را نمی دهد که اعتبارات این پروژه به پروژه ای در استان دیگر انتقال یابد.
به گزارش ایرنا ، سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اخیرا ادعا کرد که اخبار نگران کننده‌‍‌ای شنیده می‌شود که در هیات دولت مقرر شد تا 50 میلیارد تومان از این بودجه ( ساخت جاده تنکابن به الموت ) را برداشته تا به پروژه‌ تونل سازی در استان اصفهان تخصیص داده شود.
طرح راه اصلی تنکابن - الموت – قزوین که پیشنهاد آن در سفر رهبر معظم انقلاب در سال 82 مطرح و با اعلام موافقت نامه طرح در سال 86 عملیات اجرایی مرحله نخست آن از قزوین آغاز شد، در مجموع شامل 6 قطعه است که با احداث آن شهرستان تنکابن در استان مازندران به بخش الموت از توابع شهرستان قزوین متصل می شود.
فاصله شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از طریق این پروژه 153 کیلومتر است که 92 کیلومتر آن در استان قزوین و 61 کیلومتر در استان مازندران واقع شده است.
فرماندار تنکابن اظهار داشت: بر اساس تغییرات جدید فقط در طول 4 کیلومتر این جاده می بایست یک هزار و 600 متر تونل احداث شود که همین امر موجب تاخیر در پیشرفت پروژه شده است.
حسینی جو در ادامه به معضل زباله شهرستان تنکابن اشاره کرد و بیان داشت: رفع این معضل نیازمند اراده جمعی دستگاه های اجرایی است و باید در این راه پر زحمت، مردم نیز تلاش مضاعفی بویژه در بحث تفکیک زباله از مبداء داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان در سایت زباله پرده سر نشان از اهمیت بالای مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع این معضل است و باید حساسیت ها نسبت به این موضوع افزایش یابد.
به گفته فرماندار ویژه تنکابن، باید از ظرفیت 25 هزار دانش آموز، 10 هزار واحد صنفی و 200 حوزه شورایی برای آموزش تفکیک زباله از مبداء استفاده نمود تا هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب برسیم.
حسینی جو با بیان اینکه در شهرستان تنکابن 227 پروژه نیمه تمام وجود دارد، افزود: تا سال 1400 هیچ پروژه جدیدی را نمی توانیم تعریف کنیم و تلاش داریم تا پروژه های نیمه تمام را به حداقل برسانیم.
فرماندار تنکابن به تامین منابع آب آشامیدنی پایدار در شهرستان تاکید کرد یادآور شد: چشمه و چاه منابع آبی پایداری برای تامین نیاز مردم نیست و باید با احداث سد و تصفیه خانه از آب های سطحی منطقه بهره برداری نمود.
شهردار تنکابن نیز پیرامون آخرین وضعیت سایت زباله پرده سر گفت: این پروژه در دی ماه 96 تنها 26 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که هم اکنون به 87 درصد رسیده است.
محمد زرودی افزود: دستگاه ترنر بخشی از کارخانه کمپوست است که باید از آلمان ارسال گردد که خوشبختانه ثبت سفارش صورت پذیرفته اما به دلیل تحریم های ظالمانه با مشکل مواجه هستیم و اگر این اتفاق بیافتد تا پایان تابستان کارخانه کمپوست راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه حوزه محیط زیست را با جدیت دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: اگر پیگیری های همه جانبه صورت نمی گرفت اعتبار 4 میلیارد تومانی این پروژه به شهرهای دیگر داده می شد و مشکلات به قوت خود باقی می ماند.
زرودی خاطرنشان کرد : شیرابه های ناشی از زباله این مرکز به لایه های زیرین خاک نفوذ کرده واگر تخلیه نشود شاهد رانش زمین در این منطقه خواهیم بود.
به گفته شهردار تنکابن، با تکنولوژی جدیدی که به کار گرفته خواهد شد، شیرابه ها بازچرخانی می شوند و بعد از آن تصفیه صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: متاسفانه شهرداری در تامین مصالح برای پوشش زباله، آهک پاشی، تفکیک زباله و سم پاشی تنهاست و امیدواریم دستگاه های دیگر در این زمینه ورود کنند.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن با تولید روزانه 150 تن زباله در غرب مازندران واقع است.
1899/1602/7513/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.