محمد شعبانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در نوشهر اظهار داشت: دانش آموزان مازندرانی در رشته های مقاله پژوهشی، نقد ادبی، آواز، نقاشی و خوشنویسی با درخشش خود رتبه نخست کشور را بدست آوردند و در رشته های تک نوازی دف، نی و کمانچه و رشته شعر رتبه دوم کشور را از آن خود کردند.
سی وششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری گروه پسران از تاریخ 19 لغایت 22 مرداد ماه جاری در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور دانش آموزان منتخب استان های سراسر کشور در بیش از هفتاد رشته انفرادی و گروهی برگزار شد.
شعبانی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات ، دانش آموزان مازندرانی همچنین در رشته های داستان نویسی، نقاشی با گواش و طراحی با قلم فلزی حائز رتبه سوم کشوری شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: گروه سرود 20 نفره بهنمیر که به عنوان منتخب استان به این دوره از مسابقات کشور اعزام شد نیز موفق به کسب رتبه دوم شد.
وی به کسب رتبه چهارم تیمی استان در مسابقات سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش 20 درصدی کسب رتبه در این دوره نسبت به سال گذشته بدست آوردن مقاوم دومی تیم دانش آموزان در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری کشور دور از انتظار نیست.
شعبانی خاطرنشان کرد: نتایج تیمی بعد از بررسی های مختلف طی چند ماه آینده اعلام خواهد شد.
وی تصریح کرد: مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی - هنری دانش آموزان دختر نیز از 25 تا 30 مردادماه در اردوگاه شهید باهنر تهران انجام خواهد شد که 25 دانش آموز دختر مازندرانی به این مسابقات اعزام می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران همچنین از کسب 30 رتبه فردی و گروهی دانش آموزان استان در مسابقات قرآنی کشور که در نیمه نخست مردادماه در 2 بخش آوایی در تهران و بخش پژوهشی در مشهد برگزار شد ، خبر داد.
وی اظهار داشت: با توجه به موفقیت های خوب کسب شده دانش آموزان استان در مسابقات فرهنگی - هنری و قرآنی کشور آئین تجلیل از این دانش آموزان شهریور ماه در سالن اهل بیت مصلی و اردوگاه بادله ساری برگزار خواهد شد.
بیش از 524 هزار دانش آموز مازندران در چهار هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.