مسعود مهران نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقه ها همه ساله با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برگزار می شود.
وی بیان داشت: در مرحله کشوری برای دانش آموزان کارگاه های آموزشی - مهارتی توسط اساتید مجرب فعال در حوزه فرهنگی و هنری تشکیل شد.
مهران نیا اضافه کرد: در این مسابقات دانش آموزان با رقابت سالم ، فعالیت گروهی و تجربه زندگی در خارج از فضای خانواده نیز آشنا می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی به عنوان رشته های اصلی مسابقات فرهنگی هنری یاد کرد.
وی بیان داشت: دانش آموزان البرزی رتبه آور در پایه دوره پیش دانشگاهی ، دهم و یازدهم تحصیل می کنند که از 9 مدرسه آموزش و پرورش نواحی 4 گانه کرج ، نظرآباد و اشتهارد به این مسابقه ها اعزام شدند.
مهران نیا یادآورشد: دانش آموزان البرزی در رشته های مختلفی از جمله کاریکاتور، وبلاگ، تصویر سازی، پویا نمایی، داستان، رایانه، نقد ادبی، موسیقی و مقاله نویسی موفق به کسب رتبه برتر شدند.
وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی هنری مرحله کشوری دانش آموزان پسر به مدت 5 روز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، خاطر نشان شد: در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری 300 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی در البرز شرکت کردند.
وی تصریح کرد: فرآیند این جشنواره از اواخر مهرماه سال تحصیلی 97-96 در مدارس البرز با هدف شکوفایی استعداد دانش آموزان در بخش های فرهنگی ،هنری و آشنایی با هنر اسلامی آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 4 مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی ، اضافه کرد: در مرحله منطقه ای 80 هزار دانش آموز برتر شناخته شدند.
وی اظهارداشت: پس از ارزیابی آثار توسط 50 داور البرزی ،3 هزار نفر در رشته های مختلف به مسابقات استانی سی و ششمین جشنواره فرهنگی - هنری راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی در بخش داستان نویسی، شعر، مسابقه کتابخوانی، سرود همگانی، هنرهای تجسمی، تکنوازی، صنایع دستی، رسانه و فضای مجازی، سرود، مقاله پژوهشی، فیلم کوتاه، نقالی، نقد ادبی، نمایش صحنه ای، عروسکی و نمایشنامه خوانی برگزار شد.
وی گفت : مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی - هنری دانش آموزان پسر و دختر از 18 تا 29 مردادماه در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز شده که در دو مرحله دانش آموزان البرز طبق قوانین و ضوابط اردویی به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.