مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت:گسترش بیمه روستایی از اهداف دولت محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از ساری،محمدرضا واعظ مهدوی در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی که بعدازظهر امروز در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشورتحقق اهداف دولت تدبیر و امید و برنامه صندوق را در فراگیر کردن بیمه اجتماعی و تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف اعلام کرد.

وی با اشاره به پرداخت دو برابر سهمیه بیمه شده توسط دولت در صندوق بیمه روستایی و عشایر افزود: برای عضویت در این بیمه فرد بایستی زیر سن 50 سال باشد و 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد،می تواند از مزایای مستمری پیری استفاده کند .

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: کشاورزان، عشایر و روستاییان زیر پوشش بیمه اجتماعی پس از طی مراحل قانونی همانند سایر بیمه شوندگان صندوق‌های بیمه‌ای دیگر بازنشسته شده و یا از مزایای دیگر این صندوق بهره‌مند می شوند.

وی گفت که از آغاز پیروزی انقلاب ظرفیت سازی در دستور کار دولت وحاکمیت های مختلف در حوزه های اجتماعی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره )، بنیاد مستضعفان و... قرار گرفت .

واعظ مهدوی بیان کرد: این طرح در سال 84 با هدف زیر پوشش قرار دادن روستائیانی که از بسیاری از امکانات شهری بهره مند نیستند، آغاز به فعالیت کرد .

وی با بیان اینکه گسترش بیمه روستایی از اهداف دولت محسوب می شود و برگزاری جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی بر تحقق این هدف افزون شده است،تصریح کرد: تشکیل ستاد توسعه بیمه روستایی یک گام بلند برای افزایش ضریب پوشش بیمه ای برای قشر تولیدکننده و کم توقع و کم هزینه کشور محسوب می شود که تا حدودی حاشیه امنیت برای آنان ایجاد می کند.

واعظ مهدوی اعلام کرد: 460 هزار تومان بودجه از سوی دولت برای استان مازندران پیش بینی شده است که از این میزان 80 هزار تومان آن جذب و مابقی در صورت عدم حمایت  به خزانه دولت عودت داده می شود.

وی افزود: انتظار میرود که  این سیاست دولت به رسمیت شناخته شده و در انجام آن اقدام جدی صورت گیرد.

واعظ مهدوی گفت که دو دهک اول جمعیت روستایی از اهداف بسیار مهم هدف ما در طرح توسعه بیمه اجتماعی روستایی هستند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.