به گزارش خبرنگارایرنا، دانشجویان مازندران براین باورند که متمرکز شدن نامزدها بر شعارهای کلی برای مدیریت کشور بدون پشتوانه مردمی به مشارکت اجتماعی و اعتماد عمومی جامعه نسبت به مسوولان لطمه می زند.
یکی ازدانشجوی دانشگاه پیام نورساری برگزاری زنده مناظره انتخابات رئیس جمهوری را گام اساسی برای شناخت نامزد اصلح از سوی مردم دانست و این روند را منوط به ارایه برنامه از سوی نامزدهای انتخاباتی دانست.
او که خود را امیرارسلان نوروزاده دانشجوی ترم 3 معرفی کرد گفت که نامزدها از این فرصت ایجادی برگرفته از تصمیم نظام با ارایه برنامه های عملیاتی به مردم به جای شعارهای کلی و وعده و عید سرخرمن در انتخاب اصلح کمک کنند.
او پرهیزاز تخریب یکدیگر را از دیگرمطالبات دانشجویان از نامزدها اعلام کرد وافزود : همه نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری در مدیریت کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حضور داشتند و اگر خرابی و کم کاری در مدیریت اجرایی بوده، همه این نامزدها سهیم هستند.
منیره نجفی یکی دیگراز دانشجویان دانشگاه پیام نورساری براین باوراست که راهکارمناسبی که مردم می توانند به نامزد اصلح در انتخابات برسند ارایه برنامه و بررسی توانمندی افراد برای اجرای این برنامه هاست.
وی گفت که امروز نامزدهای انتخاباتی شعارها و وعده های خوبی را از پشت مانیتور تلویزیونی به مردم می دهند؛ ولی این که چه میزان می توانند این برنامه ها را عملیاتی کنند مشخص نشده است.
وی اضافه کرد : اگر نامزد انتخاباتی وعده ای برای اجرای طرحی می دهد، باید منابعی که از قبل آن به دنبال اجرای این برنامه ها است را برای مردم بازگو کند.
یاسین شوربختی یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه بر این باور است که باید برنامه ها و وعده های نامزدها پیش از ارایه به مردم و افکار عمومی از سوی کارشناسان بیطرف مورد بررسی قرار گیرد تا قابلیت اجرایی آن بررسی شود.
وی افزود : هم اکنون این شرایط وجود ندارد و نامزدها نیز برای جلب آرای مردم هر نوع شعاری را بیان می کنند و شاید هم بتوانند رای و نظر مردم را در یک دوره به دست آوردند.
وی اضافه کرد : عملیاتی نشدن این شعارها در بلند مدت مردم را نسبت به انتخابات و مسوولان کشور بی اعتماد می کند و این به مشارکت اجتماعی و اعتماد عمومی جامعه لطمه وارد می کند.
تعداد دیگری از دانشجویان نیز خواهان دوری نامزدهای انتخاباتی از شعارزدگی و تخریب یکدیگر در مناظره های انتخاباتی و زوم شدن بر مسایل اساسی کشور و ارایه راهکار برای رفع مشکلات موجود شدند.
در انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری 6 نامزد با هم به رقابت می پردازند و مردم در 29 اردیبهشت ماه برای انتخاب رئیس جمهور منتخب پای صندوق اخذ رای می روند.
استان مازندران با داشتن حدود 200 دانشگاه دولتی، آزاد، غیر انتفاعی و پردیس حدود 180 هزار دانشجو دارد که حدود 20 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند.
گزارشگر : حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.