نوه دختری استاد خوشرو روز یکشنبه با تایید خبر بستری شدن وی به ایرنا گفت : ایشان سه روز است که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان ولی عصر قائمشهر به سر می برند.
نوش افرین ساتکین افزود: در حال حاضر استاد برای آماده سازی جراحی قلب در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند و صبح فردا نیز جراحی قلب باز را در پیش دارند.
وی حال فیزیکی استاد را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: پیش از این نیز استاد موسیقی مازندرانی به خاطر بیماری پروستات، 2 دفعه در بیمارستان بستری شد.
نوه استاد خوشرو از پیگیری اداره کل ارشاد برای برطرف شدن مشکل بیمه تکمیلی استاد خوشرو خبر داد و گفت: تاکنون پیگیری هایی انجام شده اما از پایان کار اطلاعی ندارم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با رایزنی هایی انجام گرفته با صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان کشور ، مشکل بیمه تکمیلی استاد خوشرو برطرف شده و هم اکنون در حال طی کردن مراحل اداری می باشد.
محمود شالویی بالا بودن سن و دیر اقدام کردن برای بیمه تکمیلی را یکی از مشکلاتی عنوان کرد که گریبانگیر تعدادی از هنرمندان استان است.
وی همچنین اعلام کرد: اداره کل ارشاد مازندران در تلاش است تا هزینه درمانی و جراحی پیش روی استاد را نیز تامین و پرداخت کند .
استاد ابوالحسن خوشرو متولد سال ۱۳۲۵در روستای سیاهرودکلای قائمشهر است و از کودکی به نواختن لله‌وا یا نی چوپانی مازندران پرداخت و برای تکمیل دانش موسیقی خود از هنرستان موسیقی تهران فارغ التحصیل شد.
این هنرمند در اجرای لیلی جانها و آوازهای مازندرانی و تلفیقی از شیوه‌های استادان قدیم و نیز سبک و لحن شخصی خود را ارائه می‌کند و این ویژگی، او را از دیگران متمایز و برجسته می‌نماید.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.