بخشدار مرکزی محمودآباد گفت: برای بررسی وضعیت مالی دهیاری ها و شفاف سازی خدمات دولت در روستاها از سوی دهیاران از سیستم یکپارچه سیماک در بخش مرکزی شهرستان استفاده شود.

غلامرضا رنجبر در گفت و گو با  خبرنگار ایلنا از محمودآباد ، با بیان این که بررسی تمام وضعیت های مالی دهیاری ها باید طبق قانون و با سیستم یکپارچه با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور شفاف سازی شود، اظهار کرد: با توجه به جمعیت کم روستاها نیاز به حسابدار در هر دهیاری به صورت جداگانه نبوده و با راه اندازی این سیستم در بخش مرکزی می توان از هزینه های جانبی کاسته و آن را صرف روستا ها کنیم.

وی افزود: بیت المال حق مردم بوده و باید برای دفاع از مردم مطابق قانون عمل کنیم تا درصدد شفاف سازی وضعیت مالی دهیاری ها باشیم؛ در این صورت اعتماد کامل مردم را به نظام اسلامی حفظ و از۸۰ درصد از تخلفات مالی کاسته می شود.

بخشدار مرکزی محمودآباد با اشاره به این که اجرای قانون جزء الویت های مهم و اول من در انجام امور کاری بخشداری است، بیان کرد: دهیاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان بوده و باید در راستای شرح وظایف خود حرکت کنند؛ نظارت مستقیم بخشدار در امور مالی دهیاری می تواند از تخلفات مالی و عمرانی جلوگیری کرده و بر اساس قوانین حوزه روستایی استانداری در خصوص تجمیع مسئولین مالی و فنی دهیاری ها عمل کرد.

رنجبربا تاکید بر این که دهیاران باید انظباط مالی و شفاف سازی را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: اجرای قانون به نفع دهیاران بوده و باعث عمران و آبادانی بیشتر روستاها در راستای پیشرفت خواهد بود؛ جلوگیری از تفکیک اراضی و ساخت و ساز ها بی رویه در روستاها می تواند زیر ساخت های سنتی روستاها را حفظ و از آسیب رسیدن به منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کند.

بخشدار مرکزی یادآور شد: انظباط مالی، اهتمام در نگهداری اموال، شفاف سازی مالی، الویت بندی پروژه های آموزش باید در راس امور دهیاری های شهرستان باشد چرا که محمودآباد دارای ظرفیت ها و پتانسیل بالا در تمامی بخش ها و روستاهای خود است.

وی با بیان این که فعال کردن شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی محمودآباد از جمله دغدغه های ما برای پیشبرد الویت های قانونی در روستاها است، گفت: با فعال کردن تعاونی دهیاران منافع مالی روستاها برای عمران روستایی به کار رفته و سود حاصله از کار شرکت تعاونی فعال بخشداری ها می تواند کمک شایانی برای روستا باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.