به گزارش خبرنگار ایرنا هادی هاشمیان روز چهارشنبه در جلسه شورای قضایی استان اظهارداشت: آتش زدن بقایای گیاهی سبب آلودگی محیط زیست و آسیب به مواد آلی خاک می شود و براساس ماده 688 قانون تعزیرات، آلودگی محیط زیست جرم است و تا یکسال حبس برای آن لحاظ شده است.
رییس شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان افزود: سال های گذشته درباره برخورد قانونی با افرادی که بقایای گیاهی را آتش می زنند اطلاع رسانی شد واز امسال برای کسانی که اقدام به این کار می کنند پرونده قضایی تشکیل می شود.
وی اضافه کرد که در نامه ای به مسئولان اجرایی و دادستان های استان از آنان خواسته شده که ضمن آگاهی دادن به کشاورزان درباره زیان های آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش محصولات، کسانی را که اقدام به این کار می کنند به مراجع قضایی معرفی نمایند.
هاشمیان با بیان اینکه منابع طبیعی فقط جنگل ها و مراتع را شامل نمی شود، افزود: به گفته کارشناسان آتش زدن کاه و کلش در مزارع علاوه بر آسیب به بافت خاک و موجودات زنده مفید آن، سبب از بین رفتن بسیاری از نهال ها و درخت های حاشیه جاده ها و مزارع کشاورزی استان می شود.
مدیر کل پزشکی قانونی گلستان هم در این جلسه از نیمه کاره ماندن ساختمان معاینات این سازمان در گنبد کاووس گلایه کرد و گفت: قرار بود این ساختمان از محل اعتبارات استانی تکمیل شود اما با گذشت دو سال از آغاز ساخت هم اینک نیمه کاره رها شده است.
حسین زارعی افزود: تمام معاینات و کار تشریح در پرونده های شرق استان در گنبدکاووس انجام می شود که با تکمیل این ساختمان بخش مهمی از کمبود فضا و امکانات پزشکی قانونی رفع می شود.
به گزارش ایرنا شورای قضایی گلستان متشکل از رییس دادگستری کل و معاونان وی، دادستان گرگان، رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری، مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح، بازرسی، زندان‎ها، ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و تعزیرات حکومتی است.
این شورا وظیفه هماهنگی بین دستگاه های تابعه قوه قضاییه را برای بهبود روند کار برعهده دارد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.