نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها با انتقاد از شرایط استان مازندران و 20 سال بی‌تدبیری گفت: باید به حال امروزمان خون گریست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صاحب شریفی امروز در جریان جلسه رسمی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نماینده سوادکوه است با اشاره به پیشقدم بودن مازندران در بسیاری از عرصه‌ها از شرایط امروز استان گلایه و انتقاد کرده و گفت: امروز تامین آب آشامیدنی اولویت اصلی مدیران این بخش از کشور شده و جوانان به علت بیکاری کنار خیابان‌ها دست‌فروشی کرده و آواره استان‌ها و اقلیم‌های دیگر می‌شوند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بیش از 2 دهه است سکوتی اندوهناک و غبار بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی و بی‌دانشی جای جای استان را فرا گرفته، افزود: این سرزمین سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر دارد اما به علت فقدان برنامه ظرفیت‌های گردشگری آن نادیده گرفته شده‌اند و بسیاری از بخش‌ها همچون میانشار، پلنگ دره و ... همچنان برای هموطنان ناشناخته هستند.

وی ادامه داد: به نام خودکفایی ادارات و سازمان‌های دولتی چوب حراج بر گنج‌های پیدا و پنهان مازندران زده‌اند. جنگل‌های هیرکانی به تاراج رفته و برداشت‌های جنون آمیز از رودخانه‌ها و منابع آب زیرزمینی موجب نابودی آبزیان و پرندگان شده است.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه منابع مازندران مددکار دولت‌ها و دولتمردان خام فروش و کم تخصص شده، افزود: هم‌اکنون شاهد فاجعه زیست محیطی دیگری درباره انتقال آب دریای خزر به دشت سمنان هستیم.

وی با بیان اینکه کارخانجات شماره یک و دو نساجی استان مانند گوشت قربانی به نهادها و سازمان‌های خاص و غیرخاص واگذار شده به افتخارات این استان در مسابقات بین المللی اشاره کرد و افزود: باید خون گریست که در پایتخت کشتی کشور حتی یک آکادمی استاندارد بین‌المللی کشتی وجود ندارد و در بهشت دامپروری ایران گوشت یخ‌زده برزیلی مصرف می‌شود. باید خون گریست که در مهد کشاورزی و برنج ایران خروار خروار برنج پاکستانی و هندی وارد می‌شود.

صاحب شریفی با بیان اینکه قاطبه اتفاقات دی‌ماه 96 اغتشاشگر نبودند، افزود: این افراد خواهران و برادران و فرزندان امثال شهیدان رجایی، باکری و ... بودند. اینان به تنگ آمده‌اند چراکه روزی نسلی در این مملکت چشم باز کرد و مطهری‌ها و طالقانی‌ها و بهشتی‌ها و مصدق‌ها و بازرگان‌ها را دید اما امروز این نسل چشم باز کرده و مرتضوی‌ها، خاوری‌ها، طوسی‌ها، رحیمی‌ها و زنجانی‌ها را دیده است.

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به وظایف این شورا درباره مردم افزود: ما نمایندگان بدون نهاد و هزینه‌های میلیاردی این مردم هستیم و باید گفت شورای عالی استان‌ها نمود دموکراسی در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.