به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت الاسلام سیدرضا تقوی روز یکشنبه در دیدار با مسئولان بخش کشاورزی مازندران در ساری افزود : به همین دلیل باید اقتصاد مقاومتی را در حوزه کشاورزی با انگیزه وجدیت دنبال کنیم.
وی با اشاره به این نکته که وزارت جهاد کشاورزی 27مرکز تحقیقات و پژوهشی را در اختیار دارد، ادامه داد: باید ضمن استفاده از تجربیات دنیا ، از دستاوردهای علمی پژوهشی در فرایند کشاورزی صنعتی بهره بگیریم.
وی اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف و سیاست های نظام در بخش کشاورزی و توسعه فرهنگ جهادی، لازم است از ابزارهای فرهنگی، رسانه ها، تریبون های مختلف و فضای مجازی استفاده شود.
تقوی مهمترین رسالت حوزه نمایندگی ولی فقیه در این دوره را تبیین، حمایت و پشتیبانی از اهداف و ماموریت های بخش کشاورزی در تحقق سیاست های کلی نظام عنوان و افزود: توجه به فرهنگ کشاورزی با هدف ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی مشاغل مختلف کشاورزی در جامعه ضروری است.
وی اضافه کرد: باید از قدرت افکار عمومی به عنوان یکی از مولفه ها و پیشران های سیاست ها و برنامه ها برای همراه کردن و پیش بردن سیاست های بخش کشاورزی در جامعه نظیر برنامه های الگوی کشت و اصلاح الگوی مصرف بهره گیری کرد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به نقش کشاورزی استان مازندران درامنیت غذایی کشور اشاره کرد و بیان داشت: باید برای حفظ زمین های حاصلخیز شمال کشور توجه ویژه شود.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون 72 محصول کشاورزی در مازندران کشت می شود.این استان در تولید هفت نوع از این محصولات شامل برنج، مرکبات، کیوی، مرغ، گل و گیاه، انواع ماهی و علوفه رتبه اول و در تولید هشت نوع محصول دیگر هم رتبه دوم و سوم کشور را در اختیار دارد.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.