محمدابراهیم محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری هفت مورد موافقت اصولی برای تاسیس گلخانه در سرعین صادر شده که در سه مورد آن پروانه تاسیس هم صادر شده و مابقی در حال دریافت مجوزهای لازم می باشند.
وی گفت: از این تعداد پنج واحد گلخانه ای در تولید سبزی و صیفی و 2 واحد گلخانه در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی فعالیت خواهند کرد.
محمدی افزود: کشاورزی بهترین بخشی است که می تواند اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کند و با توجه به محدودیت منابع آبی که در کشور وجود دارد توسعه کشت های گلخانه ای جز مهم ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استان محسوب می شود.
وی اظهار کرد: با توسعه این نوع کشت ها می توان با آب اندک و اراضی محدود، تولید اقتصادی و با کیفیت ممتاز داشت.
او گفت: در حال حاضر یک واحد گلخانه ای با تولید سبزی و صیفی در روستای شمس آباد شهرستان سرعین فعال می باشد که با کشت های گلخانه ای امکان عرضه خارج از فصل محصولات را می توان برای مصرف کننده فراهم کرده و از طرفی با توسعه اینگونه کشت ها قابلیت جذب فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و اشتغال آنها را فراهم کرد.
به گفته محمدی ، تسهیلات اعطایی این طرح از محل اشتغال فراگیر می باشد که پنج درصد آن به شرط بیمه تامین اجتماعی افراد زیر 35 سال شاغل در آن به صورت یارانه اعطا خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسائل مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی و عدم استفاده مطلوب از نهاده ها در بخش کشاورزی، بالا بودن هزینه های سرمایه گذاری اولیه در این بخش و سنتی بودن کشاورزی از جمله مشکلات بخش کشاورزی است اظهار امیدواری کرد که با تاسیس و راه اندازی این واحدهای تولیدی زمینه ایجاد شهرک گلخانه ای در این شهرستان ایجاد شود که می تواند راه حل مناسبی برای حل بخش عمده ای از مشکلات بخش کشاورزی منطقه باشد.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.