سید ابراهیم تاکامی روز شنبه به خبرنگارایرنا اظهارداشت: براساس نقشه های پیش یابی هوای این خطه شمال کشوربرای روزهای یکشنبه و دوشنبه 17 و 18 تیرماه سال جاری 2 تا 5 درجه خنک می شود.
وی اضافه کرد : همچنین احتمال بارش باران رگباری و پراکنده در برخی از مناطق این استان پیش بینی شده است.
وی میانگین دمای هوا در مازندران را برای 17 و 18 تیرماه سال جاری 31 تا 32 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.
*** برگشت گرما
این کارشناس هواشناسی افزود : براساس نقشه های پیش بینی دمای گرما 35 تا 37 درجه از 19 تیرماه سال جاری ( سه شنبه ) به مازندران بر می گردد.
تاکامی اضافه کرد : با وجود احساس گرمای شدید از سوی شهروندان مازنی، دمای هوای بی سابقه نسبت به تیرماه سنوات گذشته در این خطه شمال کشور ثبت نشده است.
افزایش دمای هوای مازندران در هفته گذشته که تا 40 درجه سانتیگراد بالای صفر نیز گزارش شد، استانداری این خطه شمال کشور را بر آن داشت تا برای مدیریت مصرف برق تغییر ساعت کاری را در دستور کار قرار دهد که براساس این تصمیم ساعت کار ادارات مازندران در هفته گذشته صبح ساعت 6.30 و عصر نیز ساعت 13.30 تعیین شد.
اگرچه براساس گزارش شرکت توزیع برق مازندران حدود 25 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شد، ولی همچنان مصرف برق یک میلیون و 800 هزار مشترک مازنی رکود زد و روزانه مصرف برق شان به حدود یک هزار و 800 تا 2 هزار مگاوات در روز هم رسید.
این در حالیست که میانگین مصرف برق مشترکان مازنی در 10 ماه از سال یک هزار و 200 مگاوات در روز است.
افزایش مصرف برق مشترکان مازنی موجب شد تا درتیرماه سال جاری خاموشی ها به این خطه شمال کشور نیز برگردد و برق برخی از شهرستان های استان در هفته گذشته چندین بار قطع شد
همچنین به دلیل فشار مصرف به شبکه برق حدود 12 میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع در مازندران وارد شد.
مازندران در منطقه معتدل خزری قرار دارد که میانگین بارش در این منطقه در سال حدود 750 میلمتر است و به دلیل رطوبت بالا میزان گرما بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد بیش از پیش بینی هواشناسی احساس می شود.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.