گزارش روابط عمومی استانداری گیلان حاکیست حجت شعبان پور از کمبود تولید روزانه پنج هزار و 300 مگاواتی برق در کشور خبر داد و میزان مصرف برق در سراسر کشور را بیشتر از میزان تولید آن عنوان کرد و افزود: تقسیم بندی این میزان کسری تولید برق میان استان ها ، موجبات قطعی برق در بخش های خانگی و صنایع شده است.
وی خواستار صرفه جویی هرچه بیشتر اداره ها، صاحبان صنایع و شهروندان در مصرف برق شد و تصریح کرد: با توجه به کمبود تولید برق باید روزانه حداقل 10 تا 15 درصد مصرف برق خانوارها کاهش یابد تا این کمبود جبران شود.
شعبان پور از برگزاری نشستی با حضور جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار و صاحبان صنعت، معدن و تجارت گیلان به منظور بررسی مشکلات و ارائه برنامه زمان بندی قطعی برق در این بخش ها خبر داد.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان مصرف برق، با تقسیم بندی عادلانه به ناچار مجبور به قطعی برق در بخش خانگی نیز هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از کاهش دمای هوای استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با کاهش دمای هوا ، شاهد کاهش میزان مصرف برق باشیم.
پیشتر حسین‌علی بوستانی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان به ایرنا گفته بود که طبق اعلام هواشناسی متوسط افزایش دما در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش شش درجه ای داشته ضمن اینکه رطوبت هوا نیز موجب افزایش استفاده از سیستم های سرمایشی شده و بر این اساس، طی چند روز گذشته از تابستان امسال، شاهد رشد 30 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته بوده ایم.
وی مدیریت صحیح و رعایت الگوی مصرف بهینه را در کاهش خاموشی ها موثر دانست و خاطرنشان کرد که با راهکارهایی ساده همچون تنظیم ترموستات کولر بین دمای 23 تا 25 درجه، نصب سایبان بر روی موتور کولر، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از لامپ های کم مصرف و همزمان مصرف نکردن وسایل پر مصرف برقی می توان خاموشی ها را کاهش داد.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.