به گزارش خبرنگارایرنا، براساس گزارش اداره کل هواشناسی مازندران دمای هوا در این استان روز جاری در مقایسه با مدت مشابه روز قبل به طور میانگین 8 درجه خنک تر شد و این خنکی هوا تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت که سامانه جوی که باعث گرمای شدید در این استان شده بود از شب گذشته به طور موقت خارج شد.
سید ابراهیم تاکامی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : با ورود سامانه جدید دمای هوا در مناطق حاشیه سواحل خزر در روز جاری (15 تیرماه) در مقایسه با ( 14 تیرماه) بین 4 تا 8 درجه و در ارتفاعات بین 10 تا 12 درجه خنک تر شد.
وی بارش پراکنده باران و وزش باد را از دیگر اثرسامانه جدید ورودی به مازندران حداقل تا میانه هفته آینده اعلام کرد.
براساس گزارش هواشناسی مازندران در روز گذشته گلوگاه با 39.2 درجه سانتیگراد گرمترین و بلده نور با 28 درجه خنک ترین منطقه در این استان بود.
همچنین طبق نقشه هواشناسی مازندران هم اکنون بندرامیرآباد در شرق استان با 31 درجه گرمترین و سیاه بیشه با 21 درجه خنک ترین نقطه نشانه گذاری شد.
افزایش دمای بی سابقه در مازندران باعث رشد 16 درصدی مصرف برق در این استان شد به طوری که مشترکان برق این خطه شمال کشوربا مصرف 1700مگاواتی در مصرف برق رکورد زدند.
میانگین افزایش مصرف برق در مازندران درروزگذشته درمقایسه با کشور افزون بر2 برابررشد داشته است.
مازندران دارای آب و هوای معتدل با رطوبت بالاست که میانگین بارش باران در این استان در سال به 700 میلمتر می رسد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.