به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریانپور عصر سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان عباس آباد افزود :
تولید و اشتغال دو محور و ماموریت اصلی دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است و همه مسئولان دستگاههای اجرایی باید برای تحقق این هدف مهم تلاش کنند.
وی تاکید کرد : امروز همه باید برای رفع موانع رونق اقتصادی استان پای کار بیایند چرا که کشور دچار یک جنگ اقتصادی است.
خیریان پور اظهار داشت : در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان 12 محور به عنوان محرک توسعه تعیین و برنامه ریزی و پروژه تعریف شده است .
وی افزود : در تعریف هر پروژه نیز در همه بخش ها اعم از کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و معدن و دیگر زمینه ها تولید و اشتغال منطبق با ظرفیت ها و توانمندی های هر منطقه ای از استان دیده شده است .
معاون استاندار مازندران گفت : دولت تعهد کرده است تا پایان سال بیش از یک میلیون شغل در بخش های مختلف ایجاد کند و سهم مازندران نیز مشخص است و دستگاههای مختلف هم سهمشان تعیین شده است .
خیریانپور به توانمندی های منحصر بفرد شهرستان عباس آباد اشاره کرد و افزود که این شهرستان در زمینه تولید گل و گیاه ، محصولات صنعتی ، بومگردی و مرکبات در مازندران شهرت دارد و باید از این ظریفیت برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشترین بهره گرفته شود.
وی ادامه داد : برای حل مشکلات و موانع تولید در شهرستان عباس آباد گام های موثری برداشته شده که از جمله می توان به رفع مشکل 12 واحد صنعتی و معدنی که در بخش تملیک و دریافت تسهیلات برطرف شده است و این موارد با هم افزایی بانک های عامل و اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برطرف شده است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران اظهار داشت : دولت تدبیر و امید به تمامی ادارات کل استان مازندران تفویض اختیار کرده تا بخش عمده ای از مشکلات موجود در حوزه تولید و اشتغال و مسائل دیگر را حل کنند در حالی که در گذشته چنین اختیاراتی بر عهده وزارتخانه ها و سازمان ها بوده است .
وی اجرای 27 طرح با اعتباری حدود 720 میلیون تومان در حوزه اشتغال روستایی در 6 روستای بخش مرکزی عباس آباد را جزو کارنامه موفق دولت توصیف و به اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران این منطقه توصیه کرد تا از این روستاهای تحت عنوان هریک روستا یک محصول دیدن کنند بلکه بتوانند چنین تحولی را در سایر روستاهای این منطقه تعمیم دهند.
خیریانپور همچنین برلزوم رفع موانع صادرات استان تاکید کرد و افزود : متاسفانه هم اکنون براساس گزارش های رسمی دیده می شود که بخشی از محصولات این استان در دیگر استان ها صادر می شود که جای تامل دارد.
فرماندار عباس آباد نیز در این نشست گفت : سهم ابلاغی اشتغال در این شهرستان حدود سه میلیارد و 800 میلیون تومان بوده درحالی که ارزش ریالی تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل دراین حوزه حدود چهارمیلیارد و 700 میلیون تومان است .
حق الله کثیری افزود : تاکنون نزدیک به چهار میلیارد تومان تسهیلات به جویندگان کار در بخش های بوم گردی ، تولید گل و گیاه ، انواع مشاغل خانگی و روستایی در این شهرستان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است .
وی ادامه داد : سه راهبرد اساسی برای آسان سازی روند اداری دریافت مجوزهای حوزه تولید و اشتغال در این شهرستان مدنظر بوده است ، منتهی مشکلی که وجود دارد این است که برخی از تولید کنندگان پرورش گل های گلخانه ای با کمبود آب مواجه هستند .
فرماندار عباس آباد گفت که حدود 50 مورد درخواست ساخت گلخانه با مساحت حدود سه هزار متر در این شهرستان وجود داشت که هم اکنون متقاضیان از آب کشاورزی برای تولید محصولاتی مانند برنج ، مرکبات ، کیوی استفاده می کنند درحالی که منابع امور اب شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در ارائه مجوز برای تامین اب این دسته از متقاضیان برای تولید گل و گیاه گلخانه ای موافقت نمی کند.
شهرستان عباس آباد با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر دارای 43 روستا و سه شهر درغرب مازندران است .
7078/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.