بر اساس گزارش اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پایان هفته جاری 43 هزار و 264 دانش آموز از این استان در کنکور سراسری شرکت می کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : از مجموع دانش آموزان استان که امسال در کنکور شرکت می کنند تنها 23 هزار نفر برای نخستین این آزمون را تجربه می کنند.
اسفندیار نظری افزود : طبق معمول سنوات گذشته همچنان بیشترین شرکت کنندگان با 52 درصد مربوط به رشته علوم تجربی است .
وی آمار دانش آموزان مازندرانی شرکت کننده در کنکور رشته تجربی سال جاری را 21 هزار و 500 نفر اعلام کرد.
این مسئول توضیح داد : 6 هزار و 800 دانش آموز در رشته ریاضی ، هشت هزار و 200 نفر در رشته انسانی ، چهار هزار و 814 نفر در زبان انگلیسی و یک هزار و 950 نفر در رشته هنر امسال در کنکور شرکت می کنند.
مازندران در کنکور سراسری سال گذشته هم 42 هزار و 534 شرکت کننده داشت که 20 هزار و 181 نفر در رشته تجربی و 22 هزار و 353 نفر باقی مانده از چهار رشته دیگر بودند.
بر اساس اعلام سازمان سنجش و آموزش ، کنکوری سراسری سال جاری در مجموع یک میلیون و 11 هزار و 360 شرکت کننده دارد که 642 هزار و 228 نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی هستند. تعداد شرکت کنندگان در رشته تجربی امسال 9 درصد بیشتر از سال گذشته است .
آزمون سراسری سال 97 در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برابر با هفتم و هشتم تیر ماه برگزار می شود.
آزمون داوطلبان رشته ریاضی و انسانی صبح پنجشنبه و داوطلبان رشته هنر بعد از ظهر پنجشنبه برگزار می شود و داوطلبان رشته تجربی صبح جمعه و رشته زبان های خارجی هم بعد از ظهر همین روز پرونده کنکور را می بندند.
مازندران از جمله استان هایی است که بیشترین رتبه های خوب را همه ساله به خود اختصاص می دهد.
پارسال 43 دانش آموز این استان رتبه زیر 100 کنکور سراسری را کسب کردند و دارندگان رتبه های تک رقمی هم 2 نفر بودند.
مازندران در سال تحصیلی منتهی به کنکور امسال 530 هزار دانش آموز در پایه های مختلف داشت که در چهار هزار و 20 مدرسه درس می خواندند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.