میز خدمت به واحد هماهنگ کننده ای گفته می شود که در دستگاههای اجرایی دارای ارباب رجوع در طبقه همکف ساختمان مستقر می شود و یکی از معاونان و یا مدیران دستگاه که اختیارات لازم را دارد در این محل مستقر می شود و مراجعه کنندگان بدون حضور در واحدهای داخلی دستگاه ، خدمت مورد نیاز خود را تنها از طریق این میز دریافت می کنند .
ارایه اطلاعات و راهنمایی های لازم به مراجعین در ارتباط با امور مربوط ، دریافت مدارک و درخواست های مراجعین و انجام امور و درخواست های متقاضیان در صورت امکان از وظایف این میز است .
در صورتی که انجام کار ارباب رجوع در اولین زمان مراجعه امکان پذیر نباشد ، مدیر و کارکنان حاضر در میز خدمت تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعین را تعیین می کنند.
دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعه کننده ، هدایت ارباب رجوع به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری و پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام کننده ذیربط هم از دیگر وظایف این میز است .
آن دسته از خدمات دستگاههای اجرایی که قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات شهری و روستایی نیست ، از طریق میز خدمت دستگاه مربوط ارایه می شود.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان استقرار میز خدمت را از نمادهای حقوق شهروندی دانست و افزود : میز خدمت و الکترونیکی شدن خدمات از دستورات و تاکیدات رییس جمهور است و باید از اول تیر ماه 97 در تمامی دستگاههای اجرایی استقرار یابد.
وی با تاکید بر این نکته که تحول اداری موضوعی بسیار مهم برای آینده کشور است ، گفت : تا زمانی که تحول اداری ، کوچک سازی و چالاک سازی در نهادها و ادارات دولتی و خصوصی اتفاق نیفتد ، نمی توان به اهداف عالیه اداری دست یافت.
اسلامی یکی از وظایف شورای راهبری توسعه مدیریت استان را تحقق تحول اداری برشمرد و افزود : رسالت قانونی ، ملی و شرعی شورای راهبری توسعه مدیریت این است که تفکر و ضرورت تحول ادارای را در بدنه دولت در استان بدمد و انجام وظایف ادارات و دستگاه ها را مطالبه کند.
مقام عالی دولت در مازندران ،استقرار میز خدمت را گامی موثر در تحول اداری ، حذف فرآیندهای زائد و رسیدن به نتیجه کار در زمان لازم دانست و تاکید کرد : میز خدمت باید به صورت فیزیکی و در همه دستگاهها و نهادها و ادارات استانی و شهرستانی استقرار یابد و ضمن به کارگیری افراد دانا و آموزش دیده، در امور مردم کارگشایی کند.
رییس شورای راهبری توسعه مدیریت استان با بیان این که تمرکز دشمن، توسعه نارضایتی اجتماعی در کشور است، گفت : هدف از استقرار و فعالیت میز خدمت، کارآمد سازی و روان سازی امور مردم و ارتقاء سلامت اداری است.
اسلامی، بر رصد و پایش ارایه خدمات به مردم از سوی دستگاهها تاکید کرد و افزود : در میز خدمت باید یک آهنگی حاکم باشد و همه هماهنگ عمل کنند.
استاندار مازندران هشدار داد : عدم استقرار میز خدمت تخلف است و رسیدگی و پیگرد خواهد داشت.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.