به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی افزود: این آثار شامل درخت گردوی کهنسال قیمازخانه روستای طراران به شماره 452، درخت چنار کهنسال محله سرگذر محلات به شماره 455، درخت گردوی کهنسال لطف علی روستای طراران به شماره 451، درخت چنار کهنسال ابوالعلی به شماره 454 و درخت گردوی کهنسال دره سی سوارآباد به شماره 453 است که از سوی رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی به استاندار مرکزی ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: ثبت آثار طبیعی در کنار آثار تاریخی و ناملموس نه تنها یک رسالت اجتماعی برای حفظ و پاسداشت از این آثار است بلکه هر یک، پتانسیلی بالقوه برای توسعه گردشگری مناطق، روستاها و شهرهای میزبان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این آثار پس از ثبت در فهرست آثار ملی ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور قرار می گیرند و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم بر این آثار بر عهده این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت این آثار شود، ممنوع است.
حسینی افزود: 10 درخت کهنسال نیز سال گذشته در این استان با مجموع عمر چهارهزار و 350 سال در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.