مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان مازندران روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به شروع فصل گرما و آغاز تعطیلات تابستانی بالتبع حضور مسافران ، شنا در دریاچه پشت سدهای مخزنی و همچنین کانال های آبیاری یکی از تفریحات رایج مردم بومی استان و مسافران به شمار می رود .
امرالله براری افزود : این در حالیست تمامی زیر ساخت ها و تاسیسات تعبیه شده در این مناطق تنها برای انتقال آب به زمین های کشاورزی است و امکاناتی برای شنا کردن در آنها وجود ندارد .
وی با اشاره به اینکه علائم هشدار دهنده مبنی بر ممنوعیت شنا در این مناطق نیز نصب شده است ، ادامه داد : اما به دلیل بی توجهی افراد به این علائم شاهد بروز حوادث سقوط به داخل کانال و دریاچه ها و مصدومیت و حتی فوت افراد هستیم .
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به وجود کانال های آب سنتی و مدرن در استان ، اضافه کرد : بتنی بودن کانال های مدرن و همچنین ارتفاع آنها باعث می شود تا در صورت افتادن افراد به داخل ، نجات آنها سخت و برخی مواقع غیر ممکن باشد .
مازندران 500 کیلومتر کانال مدرن یا همان بتنی دارد که انتقال آب از رودخانه ها به زمین های کشاورزی از این طریق صورت می گیرد .
وی از مردم خواست تا به علائم هشدارهنده توجه کرده و تذکر ماموارن را جدی بگیرند و تاکید کرد : شرکت آب منطقه ای مازندران و واحدهای تابعه در صورت بروز هرگونه حادثه ای در این مناطق هیچگونه مسئولیتی به عهده نخواهد گرفت .
علاوه بر 500 کیلومتر کانال کشاورزی مدرن بیشتر از این میزان کانال های سنتی و دست ساخته کشاورز در مازندران وجود دارد همچنین پشت سدهای شهید رجایی ، البرز ، مجیران ، شیاده ، برنجستانک ، صلاح الدین کلا ، الیمالات ، سنبل رود ، فریم صحرا ، عباس آباد و کانال آبیاری و زهکشی تجن ، گلورد ، البرز ، هراز ، چالوس ، سرد آبرود ، دریاچه وجود دارد .
در مازندران برای تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی ، زیر ساخت هایی از قبیل ایجاد کانال های هدایت آب از رودخانه و نیز آب بندان ایجاد شد که طی زمان این فضاها به جاذبه هایی برای تفریح و شنا افراد مبدل شد .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.