به گزارش خبرنگار ایرنا ، این اتهام زنی که پس از پایان آخرین بازی لیگ دسته یک و به صدا درآمدن سوت پایان دیدار خونه به خونه با برق شیراز در بابل از سوی یکی از بازیکنان خونه به خونه استارت خورد ، پس از آن از سوی مالکان این تیم به شکل دیگری ادامه یافت و با گذشت بیش از یک ماه ازرقابت های لیگ یک ، همچنان ادامه دارد.
پیگیری سفت و سخت این اتهام از سوی مالکان خونه به خونه تا جایی پیش رفت که پس از ناامیدی از روند قانونی ، موضوع را جمعه گذشته به مصلی نماز جمعه شهر بابل کشاندند.
هر چند این یارکشی در نماز جمعه با درایت امام جمعه بابل و درخواستش از فدراسیون فوتبال برای پیگیری قانونی اعتراض خونه به خونه تا حدودی کنترل شد ، ولی پیگیری خارج از گود مسئولان خونه به خونه به نظر می رسد این قضیه را به جاهایی باریکی بکشاند.
زمانی این روند از حالت عادی خارج می شود که شنیده شد که تیم قائمشهری نیز پس از حضور خونه به خونه ای ها در نماز جمعه ، قصد دارند هفته جاری به مصلی شهر خودشان بروند و از سوی دیگر نمایندگان دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی را هم وارد حواشی کرده اند.
صرف نظر از درستی یا نادرستی اتهام زنی مالکان خونه به خونه ، شعله ور کردن این اتهام در بین جوانان و هواداران تیم می تواند زمینه ساز اختلاف بین دو شهرستانی را فراهم کند که مردمشان چندین دهه با آرامش در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.
براساس قانون فوتبالی ، در صورت تایید مستندات تبانی هیچ تغییری در نتیجه نهایی لیگ دسته یک ایجاد نمی شود ، ولی متخلفان تیم ها از سوی فدراسیون جریمه می شوند که محرومیت یکی از این جرایم سفت و سخت است.
** پیگیری قانونی به جای اتهام زنی
شایعه پراکنی برخی سایت های خبری مبنی بر تایید تبانی بازی نساجی با راه آهن در فضای مجازی به گفته نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی می تواند باعث شعله ور شدن خشم هواداران پرطرفدارترین تیم لیگ یک شمال کشور شود.
عبدالله رضیان در گفت و گو با ایرنا گفت که بررسی بازی با حضور کارشناسان هرگونه تبانی را رد می کند و این اتهام زنی از سوی تیم رقیب نمی تواند جایگاه حقوق و قانونی داشته باشد.
وی افزود : با مالکان تیم رقیب ( خونه به خونه) برای دست کشیدن از این اتهام زنی به منظور جلوگیری از اختلاف احتمالی بین مردم دو شهرستان متدین هشدار داده شد .
رضیان گفت : همه ما باید خود را ملزم به رعایت قانون و پیگیری تخلفات در دایره قانون بدانیم و شیوه ای که مالکان خونه به خونه دنبال می کنند ، روش صحیحی نیست و دود این اختلاف زنی نیز به چشم آنها می رود.
** پیگیری در مسیر کمیته اخلاق
رئیس هیات فوتبال مازندران هم گفت که تیم خونه به خونه برای پیگیری شکایت خود باید از مسیر کمیته اخلاق فدراسیون موضوع را دنبال کند و این شکایت نیز به این کمیته ارسال شد.
غلامرضا بهروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این تیم باید مستندات خود را به کمیته اخلاق ارسال کند و آنها نیز بررسی و نتایج را اعلام خواهند کرد.
وی گفت : پیگیری خارج از مسیر قانونی تعیین شده یعنی کمیته اخلاق تاکنون از سوی هیچ تیمی در کشور سابقه نداشت و باید خونه به خونه نیز در این مسیر پیگیر باشد.
** بی توجهی به اتهام زنی
مدیرعامل باشگاه نساجی قائمشهر هم گفت که این باشگاه هیچ اعتنایی به شایعات و اتهام زنی از سوی تیم رقیب ندارد و کارش را برای فصل آینده با قوت ادامه می دهد.
علی امیری در گفت و گویی با سایت باشگاه نساجی افزود : قرارداد با جواد نکونام سرمربی تیم برای فصل آینده و لیگ برتر تمدید شد و دستیارانش نیز طبق تایید سرمربی قراردادشان را تمدید کردند.
وی گفت : ما برای حضور مقتدر در رقابت های لیگ برتر کارمان را شروع کردیم و قطعا سنگ اندازی شایعه سازان نمی تواند مانع کار ما باشد.
خونه به خونه و نساجی دو نماینده مازندران در رقابت های لیگ یک جام آزادگان در فصل پیش بودند که تیم نساجی با 64 امتیاز و تفاضل گل بهتر از خونه به خونه به لیگ برتر صعود کرد.
نفت مسجد سلیمان دیگر تیم لیگ یکی بود که به لیگ برتر رفت.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.